افزایش بهای جهانی نفت در پی اظهارات روز گذشته بیژن زنگنه

سخنان دیروز وزیر نفت ایران پس از دیدار با دبیرکل اوپک، بهای جهانی نفت را افزایش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اینوستینگ، پس از آنکه ایران اعلام کرد برای حفظ بهای نفت حاضر به همکاری با روسیه و اعضای اوپک است، قیمت نفت افزایش یافت. روز گذشته بیژن زنگنه، وزیر انرژی ایران پس از دیدار با محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک در تهران گفت: از هر گونه اقدامی که باعث ثبات بهای نفت میان 50 تا 60 دلار شود، حمایت خواهد کرد. 

بر این اساس، نفت برنت در بازار لندن برای تحویل در ماه نوامبر با 33 سنت افزایش (معادل 0.7 درصد رشد) به 47 دلار و 59 سنت در هر بشکه رسید. روز گذشته نفت برنت در همین بازار شاهد کاهش 37 سنتی در هر بشکه بود. بازار انرژی نیویوک نیز شاهد افزایش بهای نفت بود. هر بشکه نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر با 34 سنت (معادل 0.76 درصد) افزایش به 45 دلار و 17 سنت رسید. 

پیشتر در روز دوشنبه، پس از اعلام همکاری روسیه و عربستان، بازار نفت شاهد ثبات فوری بهای نفت بود. کشورهای تولید کننده نفت اوپک شامل تولید کنندگان بزرگ خاورمیانه به همراه روسیه در 26 تا 28 سپتامبر (5 تا 7 مهرماه) در الجزایر نشست غیررسمی درباره فریز نفتی تشکیل خواهند داد که می‌تواند بر روی بهای نفت تاثیر جدی داشته باشد.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار