اتریش هشدار داد از مجارستان به دلیل مسئله مهاجران شکایت خواهد کرد

وزیر کشور اتریش اعلام کرد در صورتی که قانون‌شکنی‌های مجارستان در راه دادن مهاجران ادامه یابد، از این کشور شکایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، وزیر کشور اتریش هشدار داد در صورتی که مجارستان مهاجرانی که از مرز مشترک این دو کشور عبور کرده اند را پس نگیرد، از این کشور شکایت خواهد کرد.

دولت اتریش به طور مکرر مجارستان را متهم کرده است مهاجران را به خاک این کشور راه می‌دهد. این در حالی است که بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، پناهجویان باید در نخستین کشوری که وارد می‌شوند، باقی بمانند.

مجارستان در حال آمادگی برای برگزاری یک همه‌پرسی درباره میزان پذیرفتن مهاجرانی در این کشور است که به وسیله اتحادیه اروپا تعیین شده است. مقامات این کشور اعلام کرده اند بسیاری از پناهجویانی که وارد خاک این کشور می‌شوند از ایتالیا و یونان می‌آیند.

وزیر کشور اتریش گفت: "کشورهایی که مدام قانون‌شکنی می‌کنند باید منتظر پیامد‌های قضایی آن نیز باشند. به همین دلیل، دولت اتریش حق دارد در این موارد شکایت تنظیم کند. ملت ما می‌دانند اتحادیه اروپا قانون‌مند است."

مجارستان برای جلوگیری از ورود روزانه هزاران پناهجو به خاک این کشور، در مرز صربستان حصار کشیده است. مجارستان و اتریش در ماه جاری میلادی گفته بودند شرایط را کاملا تحت کنترل دارند.

یکی از سخنگویان دولت مجارستان اظهارات وزیر کشور اتریش را رد کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد بیشتر این پناهجویان ابتدا به کشورهای دیگری در اتحادیه اروپا رسیده بودند. به همین دلیل، اقدامات آن کشورها غیرقانونی بوده است.

وی گفت: "مجارستان مسئولیت و عواقب غیرمسئولانه کشورهای دیگر اتحادیه اروپا را که قوانین را اجرا نمی‌کنند و یا در انجام وظیفه خود غفلت کرده اند، نمی‌پذیرد."

در ابتدای بحران مهاجران، اتریش و آلمان تعداد بسیاری از پناهجویان را پذیرفتند؛ اما از ابتدای سال جاری میلادی، اتریش تعداد پناهجویان وارد شده به این کشور را محدود کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار