اطلاعات 162 میلیون چینی به سرقت رفت

به رغم کنترل شدید شبکه اینترنت در چین و محدودیت در دسترسی به اطلاعات بخصوص در حریم خصوصی، گزارش های موجود نشان می دهد که میلیون ها نسخه از اطلاعات شهروندان این کشور سرقت شده است.

اطلاعات 162 میلیون چینی به سرقت رفتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تازه ترین آمار حاکی است که دستکم در شش سال گذشته ۱۶۲میلیون اطلاعات مربوط به شهروندان این کشور به سرقت رفته است.

مسئولان ذی ربط می گویند که بیشترین اطلاعات از طریق موسسات آموزش و پرورش و شرکت ها به بیرون درز کرده است.

بر همین اساس دادگاه های شهر پکن پایتخت چین می گویند که هزاران پرونده در این باره در دست بررسی است و در برخی موارد هر یک از اطلاعات به قیمت ۹۰ سنت فروخته شده است.

ماموران چینی می گویند تنها در یک مورد توانسته اند به یک رایانه دست پیدا کنند که ۱۳۰ میلیون نسخه از اطلاعات شهروندان در آن ذخیره شده بود.

روزنامه جوانان چین می نویسد که بسیاری از کسانی که در بخش های اداری کار می کنند اطلاعات را به شکل غیرقانونی سرقت کرده و آنها را برای کسب درآمد از طریق توزیع اینترنتی می فروشند.

یکی از کسانی که در دادگاهی در منطقه «هایدین» در غرب پکن محاکمه می شد، گفته است که به تنهایی 2 میلیون نسخه از این اطلاعات را که درباره دانشجویان و خانواده های آنان بود، فروخته است.

بر اساس گزارش ها، بیشترین اطلاعات از بخش های آموزش و پرورش، ادارات بهداشت، بیمه، بانک ها و بنگاه های خرید و فروش مسکن به بیرون درز کرده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار