معاون رییس جمهور:

وحدت و همدلی مردم افغانستان با توطئه‌های گسترده مواجه است

معاون دوم رییس جمهور که در مراسم پانزدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود در تالار لوی جرگه صحبت می‌کرد، گفت ما در دو زمینه‌ تمامیت ارضی و وحدت و همدلی مردم با توطئه‌های گسترده‌یی مواجه هستیم.

معاون رییس جمهور: وحدت و همدلی مردم افغانستان با توطئه‌های گسترده مواجه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، معاون رییس جمهور افزود که در عرصه اول با یک جنگ تحمیل و اعلام ناشده مواجه هستیم و در عرصه دوم دشمن سعی می‌کند از طریق دامن زدن به مسایل قومی، زبان، مذهب و موارد دیگر ملت یک پارچه افغانستان را پراکنده سازد.

او گفت: «مامکلف هستیم که بیش از هرزمان دیگر در مورد مسایل مهم کشور برای ایجاد یک اجماع ملی تلاش کرده و درجهت تحکیم وحدت ملی از هیچ کوشش دریغ نکنیم.»

او در این برنامه گفت شهدای افغانستان نماد وحدت ملی افغان‌ها است و منحصر به هیچ گروه قومی، زبانی و سیاسی نیستند.

او گفت شهدای ما در راه اهدافی شهید شده‌اند که به همه ملت افغانستان تعلق دارد. شهدای ما شهدای راه عزت و سربلندی افغانستان است نه راه تفرقه و اختلاف.

به نوشته ایرکا دانش خاطرنشان کرد: «درصورتی می‌توانیم از هفته شهید و مقام شهدا تجلیل کنیم که این ویژگی‌ها را سرلوحه رفتارها و برنامه‌های سیاسی– اجتماعی خویش قرار دهیم و مثل آنان از حریم استقلال و عزت کشور دفاع کرده و وحدت ملی و برادری را پاس بداریم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار