ایل‌بیگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یکی از افتخارات ما داشتن سینمای ملی است

مقوله رشک برانگیز برای ما داشتن سینمایی ملی است،موهبتی که بسیاری از کشورها ندارند.

حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص سینمای ملی گفت: یکی از افتخارات ما در جمهوری اسلامی ایران این است که سینمای ملی داریم مقوله ای که برای ما بسیار رشک برانگیز است چون بسیاری از کشورها این موهبت را ندارند.

وی افزود: خوشبختانه یکی از نتایج انقلاب اسلامی داشتن سینمای پرافتخار و پرمحصولی است که به آن می بالیم سینمایی که سینماگران جدیدی در آن بروز می کنند. به نظرم برای این موضوع باید جشن گرفت و این موضوع می‌تواند افتخار همه ایرانی‌ها باشد.

وی تعریفش را از سینمای ملی اینگونه بیان کرد:بالاخره باید قبول کرد که سینما صنعت وارداتی است اما با این وجود ما سینمای ملی داریم چون در حوزه تولید و اکران بی نیازیم و تنها کشوری هستیم که آثار خودمان را نمایش می دهیم پس می توان گفت به خودکفایی رسیدیم.

این مدیر سینمایی عنوان کرد:ما در بحث سینما یکی از کشورهای موفق در مبارزه با هالیوود و سینمای غرب هستیم و توانستیم سرپا بایستیم و استقبال فراوان را از آثارمان داشته باشیم،بی نیاز از فراگیری و آموزش جوان ها هستیم که این اتفاق باعث افتخار است.

ایل بیگی خاطرنشان کرد:به طور قطع ما سینمای ملی با مولفه های ملی  داریم و هنرمندان ما در خدمت قصه ها و داستان های ایرانی قرار گرفته اند و زندگی و آنچه که مردم می خواهند را در سینما تعریف می کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار