ایوبی: جوانان سرمایه های اصلی کشور هستند

انجمن سینمای جوان به مناسبت فرا رسیدن روز ولادت حضرت علی اکبر (ع ) جشن سینمای جوان را عصر امروز در سالن سوره حوزه هنری برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انجمن سینمای جوان به مناسبت فرا رسیدن روز ولادت حضرت علی اکبر (ع ) جشن سینمای جوان را عصر امروز در سالن سوره حوزه هنری برگزار کرد.
 
در این مراسم که با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی٬ فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان٬ محمد مهدی طباطبایی نژاد رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی٬ محمد آفریده٬ فرشته طائرپور و برخی از هنرمندان عرصه سینما برگزار شد، از هفت فیلمساز جوان برتر تقدیر شد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم٬ پخش سرود جمهوری اسلامی و یک کلیپ٬ از فرید فرخنده کیش برای سخنرانی دعوت شد.
 
وی پس از تبریک روز جوان٬ سال ۹۴ را سالی پربار توصیف کرد و گفت: بیش از ۲۰۰۰ هنرجو در دوره های آموزشی هفت ماهه کلاسهای این انجمن شرکت داشتند. تشکیل پاتوق فرهنگی٬ برگزاری روز سینما٬ حمایت از فیلمهای کوتاه حرفه ای٬ حمایت از فیلمهای المپیاد دانش آموزی و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه استانی و برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران ... از نتایج فعالیت های این انجمن بود.

وی با اشاره به فعالیت های این انجمن در سال ۹۵ گفت: یکی از اقدامات سال جدید اعطای کمک بلاعوض برای فیلمسازی جوانان خواهد بود که در جهت ساخت آثار کوتاه سینمایی است.
 
فرخنده کیش با تقدیر از فعالیت های سینمایی ایوبی از سیدرضا میرکریمی به دلیل حمایت از فیلم کوتاه٬ علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی٬ علیرضا شجاع نوری و روح الله حسینی تشکر کرد.

وی خطاب به ایوبی نسبت به  توجه٬ حمایت‌ها و عمل به قول ها از طرف رئیس سازمان سینمایی ابراز امیدواری کرد.

فرخنده کیش ایوبی را مدیر فهیم٬ خستگی ناپذیر و دوست داشتنی سینما خطاب کرد.

پس از سخنان فرخنده کیش و پخش یک کلیپ از ایوبی دعوت شد.  

ایوبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان گفت: تلاش ها و زحمات برادرم فرخنده کیش و گروه او در انجمن سینمای جوان قابل تقدیر است. اعضای این انجمن هیچگاه بازنشسته نمیشوند و همیشه این تلاش را مایه افتخار خود می دانند.

وی افزود: به تمام مدیرانی که در این کشور خدمت می کنند یادآوری می کنم، وقتی می‌خواهند سرمایه‌های ایران را لحاظ کنند٬ نیروی انسانی و جوانان آن را به حساب بیاورند.

ایوبی با اشاره به یک مقاله آمریکایی به نام ایران و آمار جمعیت جوان٬ دانشجو٬ افراد باسواد و ... گفت: نویسنده مقاله معتقد است که ایران بعد از آمریکا و چین بیشترین افراد تحصیلکرده و آموزش دیده رشته های مهندسی را دارد.
 
رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: باید به جوانانمان امید بدهیم‌. من به جریان های سیاسی که سعی می کنند جوانان را ناامید کنند انتقاد دارم. این جریان ها می روند ولی نیروی انسانی و جوان ایرانی پایان ناپذیر است.

ایوبی ادامه داد: باید قدر این جوانها را بدانیم. ما فرهنگ و سینما داریم. کشوری که سینما دارد یعنی در اوج مرحله مدرنیته قرار دارد. به قول بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر حسود باشید.
 
وی با اشاره به بهبود و رونق هنر سینما گفت: ما کشوری هستیم که صنعت و قدرت داریم. اگر معتقدیم باید در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاد، باید جوانان و‌ هنرمندان را حمایت کنیم. از جوانان فیلمساز و هنرمند شهرستان‌ها مطالبه کنید و از آنها بخواهید برای پیشرفت فرهنگ و هنر هزینه کنند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: سال ۹۴ زمان قابل قبولی برای انجمن سینمای جوان بود. البته انتظارات بیشتری از این انجمن می‌رود. رقم قابل قبولی را برای فیلمسازان در نظر گرفتیم که بتوانیم با تامین اعتبار حدود سیصد میلیونی٬ از ۱۰۰ تا ۳۰۰ اثر فیلم کوتاه را در سراسر کشور بسازیم. همچنین یک ردیف بودجه ویژه برای انجمن سینمای جوان در تمام شهرها تامین شده است‌. امیدوارم سال آینده بتوانیم بودجه بهتری را برای انجمن بگیریم.

وی همچنین عنوان کرد: درخولستم این است که در تولیدات خود سعی کنید مضامینی را تولید کنید که جهان تشنه آن است. فیلم‌هایتان عطر مولانا بدهد و نماینده ایران باشد. در فیلم‌هایتان از شهدای مدافع حرم بگویید. از کسانی که احساس امنیت و آرامشمان را مدیون فداکاری آنها هستیم.

پس از سخنان ایوبی٬ کارت ویژه پاتوق فیلم کوتاه به ایوبی اهدا شد.

در بخش بعد از هفت فیلمساز فیلم کوتاه تقدیر شد:

نفر اول؛
یوسف کارگر کارگردان فیلم «آغی» گفت: حس ما این است که اتفاقات خوبی برای ما می افتد. از فیلمسازان بلند درخواست دارم به سینملی کوتاه به دیده حقارت و بچه یتیم نگاه نکنید. سینمای کوتاه موجب افتخار سینمای بلند است‌. به سینمای کوتاه احترام بگذارید.

نفر دوم؛ مسعود حاتمی٬ نیز از توجه مسئولان به فیلم کوتاه تقدیر کرد.

نفر سوم؛
  مهدی فرد قادری.

نفر چهارم؛ رضا فهیمی که گفت: این نهایت لطف انجمن بود. خبرخوش آقای ایوبی حاصل زحمات و پیگیری های مدیرعامل انجمن بود. از آقای رصافی هم سپاسگزارم و موفقیت فیلم را مدیون ایشان هستم.  

نفر پنجم؛
امیر مسعود سهیلی (غایب بود)

نفرششم؛ شهرام پورسیدان‌ بود که از رصافی٬ فرخنده کیش و ایوبی تشکر کرد.

نفر هفتم؛ کریم لک‌زاده بود که گفت: معمولا وعده ها و تشکرات در ذهن مدیران نمی‌ماند. این موضوعاتی که شما با شجاعت گفتید باعث خط دادن به ذهن فیلمساز می‌شود. البته فیلمساز شجاع کار خودش را می کند و خط ذهنی نمی پذیرد اما به هر حال از این هدیه انجمن سینمای جوان سپاسگزارم.

در بخش دیگر برنامه از مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب تقدیر شد.

پس از این تقدیر از کتاب «بلندای فیلم کوتاه» رونمایی شد. پس از رونمایی از دکتر روح الله حسینی٬ امیر توده روستا٬ نیما عباس پور٬ ناصر ضمیری٬ محسن امیریوسفی٬ مهدی بوستانی شهربابکی تقدیر شد.

مهدی بوستانی شهربابکی با تشکر از انجمن سینمای جوان٬ به بیان چند خط از مقدمه کتاب اکتفا کرد.

در پایان برنامه کیک روز سینمای جوان توسط مجید برزگر و علی زمانی عصمتی و دو بانوی جوان بریده شد.
 
همچنین پس از مراسم ایوبی در جمع خبرنگاران گفت: توجه ویژه ما امسال به بخش تولید است.

وی در خصوص گلایه فیلمسازان جوان گفت: گلایه ای به گوش ما نرسیده است. اما باید بگویم ما امسال توجه و تمرکز را بر تولید و بخش حرفه‌ای کارها گذاشته ایم‌ و بودجه در راه تولید صرف خواهد شد.
 
ایوبی در پایان افزود: با این برنامه‌های حمایتی انجمن سال بهتری را خواهد داشت. همچنین ضمن کمک به تولید، باید دفاتر و تجهیزات انجمن در استانها به روز و جدید شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار