رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا: انگلیس بیش از این درخواست خروج از اتحادیه اروپا را به تاخیر نیندازد

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از انگلیس خواست بیش از این درخواست خروج از این اتحادیه را به تاخیر نینداخته و این وضعیت عدم قطعیت غیر ضروری را کش ندهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از انگلیس درخواست کرد که هر چه سریع تر مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اوپا را آغاز کند.

وی از انگلیس خواست که مذاکرات در این باره را بیش از این به تاخیر نیندازد.

وی که در گفتگو با یک رسانه آلمانی سخن می گفت تصریح کرد که البته در اتحادیه اروپا هیچ تاریخ مشخصی برای این مسئله تعیین نشده است اما در اصل این برای همه طرف ها بهتر است که درخواست جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا هر چه سریع تر ارائه شود تا این مرحله عدم قطعیت غیر ضروری بیش از این کش نیاید.

انگلیسی ها در ژوئن گذشته در یک همه پرسی برای خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. مذاکرات در این باره حالا باید با بروکسل در پیش گرفته شود.

انگلیس هنوز درخواست رسمی خروج از اتحادیه اروپا  را با وجود اصرار مقامات اروپایی ارائه نداده است.

روز جمعه در شهر براتیسلاو برای اولین بار 27 عضو اتحادیه اروپا بدون انگلیس یک نشست را برگزار کردند تا درباره آینده این اتحادیه بحث کنند.

یونکر درباره این نشست گفت: شرکت کنندگان در این نشست این مسئله را واضح کردند که همچنین بعد از خروج انگلیس نیز راه ادامه دارد. تا زمانی که انگلیس هنوز با ما بر سر یک میز می نشیند با کمال میل می تواند غذا بخورد اما در صورتی که ترجیح می دهد رژیم بگیرد ما اشتهای خود را از این تصمیم خراب نمی کنیم.

رئیس کمیسیون اروپایی این نشست را به عنوان لحظه ای از حقیقت دانست که در آن بالاخره روی آنچه ما را با هم متحد می سازد تمرکز کردیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار