عزم مرکل و اولاند برای مدیریت بحران مهاجران

سران کشورهای فرانسه و آلمان از تصمیم خود برای مدیریت بحران مهاجران در اروپا خبر دادند.

عزم مرکل و اولاند برای مدیریت بحران مهاجران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، سران فرانسه و آلمان از عزم اتحادیه اروپا برای تقویت روابط کشورهای عضو، علی‌رغم خروج انگلیس از اتحادیه خبر دادند.

مرکل و اولاند پس از اتمام نشست اعضای اتحادیه در «براتیسلاوا،» پایتخت اسلواکی، یک کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کردند. این نخستین نشست مهم اعضای اتحادیه بدون حضور انگلیس بود و 27 عضو در آن شرکت کردند.

«آنگلا مرکل،» صدراعظم آلمان، و «فرانسوا اولاند،» رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کردند بحران مهاجران یک مسئله اصلی است.

اولاند در این خصوص گفت:« ما نمی توانیم طفره برویم و تصمیم گرفتیم با کمک یکدیگر و با احترام به حقوق پناهجویان، مسئله مهاجرت را مدیریت کنیم.»

از آنجایی که با هجوم مهاجران سوری به اروپا کشورهایی مانند اسلواکی، مجارستان، جمهوری چک و لهستان در پذیرش پناهجویان و مدیریت شرایط موجود همکاری نمی‌کنند؛ اختلافاتی میان کشورهای اروپایی پیش آمده است.

این کشورها برای پذیرش تعداد مهاجرانی که از سوی اتحادیه اروپا مشخص می‌شود تحت فشار هستند. هدف این اتحادیه، توزیع 160 هزار پناهجوی مستقر در یونان در میان کشورهای اروپایی است.

مرکل نیز در این خصوص اعلام کرد:« ما به وضوح درباره چگونگی حل مشکل پناهجویان گفتگو کرده‌ایم. همه ما باید همکاری کنیم. ما پذیرفتیم که اروپا پس از برکسیت در شرایطی بحرانی است؛ اما مسائل دیگری هم وجود دارند که باید مدیریت شود.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار