ژنرال انگلیسی: ارتش قادر به دفاع در برابر یک حمله نظامی جدی نیست

فرمانده پیشین نیروهای مشترک انگلیس هشدار داد که نیروهای مسلح این کشور به دلیل کاهش بودجه "پژمرده " شده اند و قادر به دفاع در برابر یک حمله نظامی جدی نیستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از فایننشال تایمز ، ژنرال ریچارد بارونز که از سال 2013 تا 2016 به عنوان فرمانده نیروهای مشترک انگلیس فعالیت می کرد، در این یادداشت که خطاب به 'مایکل فالون ' وزیر دفاع این کشور است و در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شد، گفت که ارتش انگلیس به سبب کاهش بودجه و نیرو «پژمرده» شده است. 

ژنرال ریچارد بارونز ، در ماه آوریل گذشته در این یادداشت 10 صفحه ای خطاب به مایکل فالون نوشت: هیچ طرحی برای دفاع از کشور در برابر یک حمله متعارف وجود ندارد و انگلیس در برابر یک حمله هوایی هماهنگ روسیه مغلوب خواهد شد. 

ریچاد بارونز در این یادداشت که فایننشال تایمز اعلام کرد آن را به دست آورده است، نوشت :«توانایی که عنصر اساسی هر نیروی مسلح بزرگی است، از روی طرح و نقشه پژمرده شده است. »

وی در این یادداشت همچنین عنوان کرده است: 'نیروی انسانی در نیروهای زمینی، هوایی و دریایی به نحو خطرناکی کاهش یافته، کشتی های نیروی دریایی و هواپیماهای نیروی هوایی به حمایت آمریکا وابسته شده اند.'

این ژنرال سابق انگلیس در بخش دیگری از یادداشتش به فالون بیان داشته است: 'تجهیزات کلیدی مثل رادارها، سیستم های کنترل حریق و انبارهای موشک کافی نیستند.'

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، ژنرال بارونز در این یادداشت گفته است که دولت انگلیس تنها تجهیزاتی نظیر ناو هواپیمابر را حفظ کرده است.

این اولین بار نیست که مورد کاهش توانمندی ارتش انگلیس به دلایل مختلف از جمله کاهش بودجه آن هشدار داده می شود.

روزنامه تایمز در مرداد ماه گذشته نیز فاش کرد، براساس یک گزارش محرمانه ارتش انگلیس، ارتش روسیه در زمینهٔ توان آتش، هک کردن سیستم های الکترونیکی و تبلیغات جنگی بر همتای انگلیسی اش برتری دارد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار