مشهد؛

تلخکامی کارگران کارخانه های تعطیل شده قند کاشمر

شهرستان کاشمردرحالی که با داشتن هشت کارخانه قند دومین قطب تولید این محصول در خراسان رضوی محسوب می شود، در حال حاضر فقط نیمی از این واحدها فعال ونیمی دیگرتعطیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یک کارخانه ی تولید قند دراین شهرستان با تولید روزانه 25 تن قند، افراد زیادی اعم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و افرادی با کمترین سطح سواد راجذب بازار کار کرد، اکنون بعد از گذشت تنها سه سال از آغاز فعالیت این کارخانه شاهد تعطیلی و تلخکامی 60 کارگر آن شده ایم.

عطاران مدیر عامل این کارخانه قند، با گلایه ازعدم حمایت از واحد های تولیدی و تنظیم بازارگفت: همخوانی نداشتن شرایط بازاروفروش، با سرمایه در گردش، از بزرگترین مشکلات واحد های تولید قند است که باعث افزایش روز افزون بدهی ها و ناتوانی برای تجهیز و نوسازی دستگاه ها و تجهیزات خط تولید شده است.

وی افزود: نوسان در قیمت مواد اولیه به خصوص شکر، بازار واسطه گری و احتکار را داغ تر کرده و عدم کنترل صحیح باعث شده از این طریق با سرمایه ای اندک، سود سرشاری نصیب دلالان این محصول شود که مشکلات ناشی از آن گریبانگیر تولید کنندگان و متعاقبا مردم شده است.

عطاران اظهار داشت: به نظر می رسد تعداد زیاد و بیش از نیاز واحد های تولید قند در شهرستان، راه اندازی واحد های تولیدی به دست افراد غیر متخصص و نبود نظارت برای صدور مجوزهای تولید را می توان از دیگر عواملی برشمرد که باعث هدر رفت منابع، سرمایه ها و در نتیجه تعطیلی پی در پی واحد های تولید قند در این شهرستان و بیش از همه تلخکامی و بیکاری کارگران شده است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار