مشهد؛

سوگواره بصیرت عاشورایی دربقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود

همزمان با آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداالله الحسین (ع)سوگواره ' بصیرت عاشورایی' در 142 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت : برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 142 بقعه متبرکه خراسان رضوی همزمان با آغاز محرم به مدت دو ماه با شعار 'هرگز از یاری دینم دست بر نخواهم داشت' اجرا می شود.

حجت الاسلام ایزدی افزود : برای اقامه عزای امام حسین (ع)، 152 مبلغ مذهبی به مناطق دارای موقوفه و بقاع متبرکه استان اعزام شده اند.

او گفت : 40 میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات مرتبط با این ایام در سه بخش روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام هزینه می شود.

به گفته وی بیشترین موقوفات مربوط به آیین عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مربوط به شهرستان های مشهد، سبزوار و نیشابور است.

حجت الاسلام ایزدی افزود : فضاسازی و سیاه پوش کردن بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه فرهنگی در 63 بقعه متبرکه، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی در 48 بقعه متبرکه و برپایی 23 خیمه معرفت از جمله برنامه های اوقاف و امور خیریه در این ایام است.

او گفت : همچنین آیین عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی در 127 بقعه متبرکه و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا در 106 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام ایزدی افزود : از محل موقوفات مرتبط با آیین عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خراسان رضوی در ایام محرم و صفر، اطعام ایتام و نیازمندان در 98 بقعه متبرکه انجام می شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار