رئیس پلیس فیلیپین به دلیل کشتار گسترده قاچاقچیان مواد مخدر، شمشیری غول‌پیکر به عنوان جایزه دریافت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ زمانیکه "رونالد دلا روسا،" رئیس پلیس فیلیپین، در یک سخنرانی برای نیروهای پلیس این کشور سخنرانی کرد و گفت از اظهار نظر رئیس جمهور درمورد کشتار قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور حمایت می‌کند، با تشویق نیروهای پلیس مواجه شد و به او هدیه‌ای عجیب اعطا شد.

رئیس پلیس فیلیپین شمشیری شبیه به آنچه "مل گیبسون،" بازیگر هالیوودی، در فیلم "شجاع دل" در دست داشت، به عنوان جایزه دریافت کرد. شمشیری که به دلا روسا اهدا شد تقریبا هم قد خود اوست. جمعیت حاضر در محل سخنرانی یک صدا فریاد می‌زدند "شجاع‌ترین شجاعان"

دلا روسا دقیقا آنچه "رودریگو دوترته،" رئیس جمهور فیلیپین، درمورد مقابله با قاچاقچیان و معتادان در این کشور دستور داده بود را به اجرا گذاشت و فقط در 3 ماه گذشته 3 هزار و 400 نفر از مجرمان مرتبط با مواد مخدر را قتل‌عام کرد.

دلا روسا به شهرها و جزایر مختلف فیلیپین سفر می‌کند تا دستورات لازم را به نیروهای پلیس در زمینه سرکوب شدید قاچاقچیان اعلام کند.

پلیس فیلیپین درباره طرح گسترده مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور اعلام کرد: هزار و 375 نفر از زمانیکه رئیس جمهور دوترته دستور مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر را اعلام کرد، در عملیات مستقیم پلیس کشته شدند.

رودریگو دوترته چند روز پیش ضمن تشبیه خود به "آدولف هیتلر،" رهبر نازی‌های آلمان، اعلام کرد قصد دارد میلیون‌ها شهروند معتاد به مواد مخدر در این کشور را اعدام کند.

دوترته با بیان اینکه از نابود کردن معتادان "خوشحال" خواهد شد، گفت منتقدان او را مطمئنا به "پسر عموی هیتلر" تشبیه می‌کنند. وی با اشاره به هلوکاست و ادعای اینکه هیتلر میلیون‌ها یهودی را کُشت، گفت: سه میلیون معتاد به مواد مخدر در فیلیپین وجود دارد. خوشحال می‌شوم همه‌ آنها را سلاخی کنم.

رئیس جمهور فیلیپین با بیان اینکه "اگر آلمان هیتلر را داشت، فیلیپین هم..." و به خودش اشاره کرد و ادامه داد: شما قربانیان مرا می‌شناسید. می‌خواهم همه آنها مجرمان باشند تا به همه مشکلات کشورم پایان دهم و نسل آینده را از تباهی نجات دهم.

حمایت رئیس پلیس و رئیس جمهور فیلیپین از قتل‌عام قاچاقچیان مواد مخدر

دلا روسا به ابراز نگرانی آمریکا و سازمان ملل درمورد کشتارهای اخیر در فیلیپین اشاره کرد و گفت: آنها ما را به اعمال خشونت متهم می‌کنند؛ اما در حقیقت این کارتل‌های مواد مخدر هستند که با تهدید کردن امنیت کشور و به خطر انداختن جان مردم، پلیس را وادار به اعمال خشونت کردند. این موضوع واقعا قلب من را به درد آورده است؛ اما این کار را برای فراهم کردن زندگی بهتر برای مردم فیلیپین انجام می‌دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار