مشهد؛

استفاده از ظرفیت های مردمی با ایجاد نگهبان محله

رئیس مرکز انتظام ناجا کشور گفت : نیاز هر جامعه امنیت است و نظام جمهوری اسلامی ایران تاریخ روشنی در برقراری امنیت در جامعه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سیروس فتحی امروز پنجمین همایش موسسات حفاظتی و مراقبتی (نگهبان محله ) استان خراسان رضوی افزود : باید در راستای افزایش امنیت تلاش کنیم و این میسر نیست مگر اینکه مردم به ما کمک کنند.

فتحی با اشاره به ۶۷۰ موسسه و ۶۷۰۰۰ نیروی کار در موسسات مراقبتی و حفاظتی گفت : در پلیس پیشگیری، استفاده از ظرفیت های مردمی با ایجاد نگهبان محله مشهود است.

رئیس مرکز انتظام ناجا درادامه افزود : پس از ۱۲ سال آیین نامه موسسات حفاظتی و مراقبتی مورد بررسی قرار گرفت و نواقص کلی آن برطرف شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود : نیرو های مسلح بازنشسته و نیروهای کادر که در شیفت استراحت خود در موسسات حفاظتی و مراقبتی مشغول به کار میشوند مجوز حمل سلاح برایشان صادر میشود و نگهبانان محلات نیز به شوکر و افشانه فلفل مجهز میشوند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی هم درادامه این همایش گفت : استفاده از مشارکت های مردمی در حفظ امنیت و آرامش جامعه از مهمترین راه های پیشروی نیروی انتظامی است.

عباس چالاکی افزود : تدبیر استان بر استفاده از موسسات مراقبتی در محلات است و رییسان کلانتری ها با آگاه سازی محلات و مجتمع های مسکونی آنها را برای استفاده از نگهبان محله ترغیب کنند.

در استان خراسان رضوی تعداد ۴۶۰۰ نفر طی ۶۷۰ قرارداد در قالب ۳۴ موسسه حفاظتی و مراقبتی مشغول فعالیت هستند.

حفاظت از اماکن و تاسیسات خصوصی و دولتی فاقد طبقه بندی حفاظتی، حراست از شعب غیر مادر بانک های دولتی، توزیع و نصب سامانه های حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی و حمل و نقل پول و اوراق بهادار به شعب غیر مادر بانک ها و موسسات مالی از فعالیت های موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی (نگهبان محله )است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار