مشهد؛

10 هزار قرآن ويژه آستان قدس رضوي در دسترس زائران

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوي گفت: 10 هزار قرآن رحلي ويژه آستان قدس رضوي چاپ و در دسترس زائران در اماكن متبرکه رضوی قرار گرفت.

10 هزار قرآن ويژه آستان قدس رضوي در دسترس زائران به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين حسيني در مورد قرآن هاي جديد آستان قدس رضوي گفت: با نظر مساعد ‌توليت آستان قدس رضوي، به منظور تسهيل در امر قرائت قرآن زائران بارگاه منور علي بن موسي الرضا(ع)، قرآن هايي در قطع رحلي براي اولين بار در آستان قدس رضوي طراحي و منتشر شد.

وي با اشاره به اينكه این قرآن با خط استاد یعقوبی و ترجمه آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی منتشر شده است، ‌افزود: اين قرآن هاي رحلي به عموم زائران اين اجازه را مي دهد تا به راحتي بتوانند به قرائت قرآن بپردازند.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوي درباره مراحل چاپ این قرآن اظهار كرد: اين كتاب شريف در ابتدا با قلم به نگارش در آمد و پس از ويرايش اوليه،‌ اسكن شد و بعد دوباره ويرايش بر آن صورت گرفت. در این قرآن برای جلوگیری از خستگي چشم در هنگام تلاوت از دو رنگ مشكي و طلايي و آرايه هاي هنري استفاده شده است.

حجت الاسلام حسيني درباره شمارگان اين قرآن گفت: در مرحله اول 10 هزار جلد از اين قرآن چاپ شده است و در قفسه هاي کتب انوار اماكن متبرك بارگاه منور رضوي قرار گرفته است.

وي افزود: آستان قدس رضوي در نظر دارد در گام بعدي برای سهولت زائران در قرائت ادعيه و اعمال عبادي،‌ مفاتيحي با قلم و ترجمه روان در سايز رحلي منتشر كند.

لازم به ذکر است، قرآن ویژه آستان قدس رضوی در مراسم اهدای پرچم به هیئات مذهبی با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

قرآن ویژه حرم مطهر رضوی که همزمان با مراسم «اهدای پرچم به هیئات مذهبی» توسط آیت الله رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد، با رسم‌الخط جدید و خوانا در قطع رحلی توسط مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار به چاپ رسیده است.

انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار