مشهد؛

کاهش هزینه های نمایشگاهی با پاویون اختصاصی

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: پاویون اختصاصی اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی تقویت ارتباط تجاری با قزاقستان و فعالان ایرانی و افغانی ساکن در این کشور را رقم زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی امینی با اشاره به حضور اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با پاویون اختصاصی در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در شیمکنت قزاقستان افزود: پیرو تاکید استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جهت مشارکت اتحادیه در نمایشگاه اختصاصی ایران در شیمکنت قزاقستان، این اتحادیه از طریق اطلاع رسانی اقدام به معرفی و جذب در نمایشگاه کرد.

وی گفت:با اطلاع رسانی های انجام شده 10 شرکت عضو اتحادیه در نمایشگاه شیمکنت حضور پیدا کردند، که 9 شرکت با مشارکت در پاویون و یک شرکت به صورت مستقل در نمایشگاه حاضر شدند که در مجموع 20 درصد از مشارکت کنندگان را به خود اختصاص دادند.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی هدف از حضور اتحادیه با پاوین اختصاصی را انسجام اعضای تشکل، کاهش هزینه های نمایشگاهی و تسهیل حضور اعضا در نمایشگاه عنوان کرد و افزود: گسترش بازارهای هدف صادراتی اعضا از طریق مشارکت در نمایشگاه جزء اهداف اصلی اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی بوده که در همین راستا در دو نمایشگاه بصره عراق و شیمکنت قزاقستان حضور پیدا کردیم.

امینی در ارتباط با دستاوردهای حضور اتحادیه صادرکنندگان در نمایشگاه شیمکنت گفت: مسئولان بسیاری با حضور در پاویون اتحادیه از نزدیک در جریان نقاط قوت صادراتی استان و مشکلات موجود قرار گرفتند که از جمله آنها می توان به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، سفیر ایران در قزاقستان، سفیر ایران در ازبکستان، رئیس شورای بازرگانی ایران و قزاقستان و همچنین اعضا هیات مدیره اتاق اصناف خراسان اشاره کرد.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی افزود: خوشبختانه حضور اتحادیه صادرکنندگان در این نمایشگاه باعث شد تا جلسات متعددی توسط هیئت مدیره اتحادیه با مقامات و مسئولان دولتی برگزار شود و وضعیت نمایشگاه شیمکنت، مشکلات صادراتی به ویژه صادرات به آسیای میانه و مشکلات مشارکت کنندگان در نمایشگاه ها بررسی و منتقل شود.

امینی خاطرنشان کرد: همچنین جلسات B2B بین بازرگانان ایران و قزاقستان در دومین روز از نمایشگاه برگزار شد که در یکی از این جلسات آمادگی خوشه فرش خراسان جهت فروش و آموزش تولید فرش های دست بافت در شیمکنت اعلام شد.

وی گفت: پاویون اختصاصی اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در نمایشگاه شیمکنت برای تجار نتایج مثمرثمری به دنبال داشت به گونه ای که شرکت های حاضر در پاویون توانستد با معرفی طرف های تجاری خود به یکدیگر و برگزاری چندین نشست با تجار فعال ایرانی و افغانی، مقیم قزاقستان با حضور رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی به نتایج خوب تجاری دست پیدا کنند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.