یاسوج؛

تعیین تکلیف پرونده های مهم استان درکمتر از دوماه

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پرونده های مهم ورودی به مبادی قضایی استان در کمتر از دوماه رأی صادر می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رییس کل دادگستری استان گفت: اقدام سریع در صدور رأی بسیار تأثیرگذار است و در پرونده هایی همچون تجاوز به عنف حداکثر تا دو ماه می بایست رأی صادر، تا جنبه بازدارندگی جرایم آشکار شود.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در نشست فصلی روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان با تشریح سخنان ریاست قوه قضاییه کشور در مشهد افزود: کاهش مجازات کیفری شامل حال اشرار،سارقان و مخلان امنیت عمومی نمی شود و آرامش مردم را در اولویت کاری دستگاه قضایی می دانیم.

رییس شورای قضایی استان با اشاره به اهمیت دیدارهای مردمی نیز ادامه داد: در شش ماه اول سال 1500 نفر از مراجعان در دفتر ریاست دادگستری کل استان حضور پیدا کردند که به درخواست های آنان رسیدگی شد.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی تأکید کرد: دادرسی الکترونیک مهم ترین برنامه زیرساختی دادگستری کل استان است و امیدواریم با تعامل مسئولان قضایی و همکاری مردمی دستگاه قضایی به سمت فناوری های نوین حرکت کند.

وی گفت: از همکاران قضایی و اداری می خواهم که کار اداری را دلسوزانه انجام دهند و در عین قاطعیت با مردم مهربانانه رفتار کنند.

در ادامه این جلسه بهزاد صادقی سرپرست آمار و انفورماتیک دادگستری کل با ارائه وضعیت آماری پرونده های مرداد و شهریور گفت: میزان نرخ رسیدگی در دادسراها چهار درصد افزایش یافته است و همچنین در میزان مانده پرونده چهارمین استان برتر کشور بوده ایم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.