یاسوج؛

حمایت کمیته امداد استان از هزار و ۷۰۵ دانشجو

معاون سلامت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هزار و ۷۰۵ دانشجوی دختر استان تحت حمایت کمیته امداد مشغول به تحصیل هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در نشست کارگروه بانوان و خانواده با اشاره به پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: بیش از هزار و ۷۰۵ دانشجوی دختر تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه های مختلف مشغول به تحصیل هستند که تا مقطع دکترا هزینه‌های تحصیلی این دانشجویان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

محمد نظری اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های تحت حمایت را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد و افزود: در این زمینه۷۱۶ مورد جهیزیه به زوج های تحت حمایت در سال جاری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۳۶ خانوار به دلیل فوت سرپرست و یک هزار و ۵۰۲ زن مطلقه تحت پوشش کمیته امداد هستند ادامه داد: در ۳۰۶ خانواده به دلیل زندانی شدن سرپرست، ۱۷۱ مورد به دلیل سربازی،۵ مورد مفقودالاثر بودن و ۱۱ مورد به دلیل بدسرپرستی، زنان سرپرستی خانواده را بر عهده دارند.

نظری با اشاره به اینکه کمیته امداد به زنان سرپرست خانواده خدماتی مانند اجاره مسکن، پرداخت هزینه دارو و درمان و خدمات آموزشی ارائه می‌دهد گفت: تعداد ۲۰۶ زن سرپرست خانواده و ۸۰ دانشجوی دختر در سال جاری به سفرهای زیارتی کربلای معلی و مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به بازسازی مسکن زنان سرپرست خانواده توسط کمیته امداد افزود: بازسازی مسکن زنان سرپرست خانواده در شهر ۲۰ مورد، در روستاها ۶۰ مورد بوده و ۲۰۰ مورد هم تعمیرات مسکن زنان سرپرست خانواده انجام شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار