اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در استان خبر داد.

عاطفه سادات مدبرنژاد گفت: در قالب طرح توانمندسازی، ۲۷۶ نفر از بانوان سرپرست خانواده در کهگیلویه و بویراحمد که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نبودند با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مورد حمایت قرار گرفتند.

او افزود: طرح توانمندسازی زنان عشایری و روستایی در شهرستان چرام اجرا شد که با شناسایی ظرفیت‌های بومی این شهرستان انجام گرفت و با نتایج خوبی به پایان  رسید.

مدبرنژاد لازمه بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را تدوین و اجرای سند کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف عنون کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد به موضوع جوانی جمعیت در استان اشاره کرد و ادامه داد: با آغاز هفته جمعیت رویداد تحول آفرین مسیر نجات استانی را خواهیم داشت و ۹ تیم در این رویداد حضور دارند.

این مقام مسئول می‌گوید: در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پارک مادر و کودک وجود ندارد که نیاز است چنین پارکی با امکاناتی از جمله؛ مرکز مشاوره، مرکز رشد، کتابخانه و دیگر امکانات راه اندازی شود.

او با اشاره به حمایت‌های ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از امور بانوان اشاره و اضافه کرد:، اما انتظار داریم که با حمایت دولت در ۳ شهر اصلی استان این طرح اجرا شود.

مدبرنژاد درخصوص حمایت از تولید‌های بانوان استان گفت: در فرایند تولید نیاز است بازاری در نظر بگیریم تا چرخه اقتصادی تکمیل شود و زنان بتوانند محصولات خود را در جایی به فروش برسانند، همچنین در مناطق حاشیه نشین مثل مادوان نیز نیاز داریم مکان‌های تفریحی برای بانوان ایجاد شود.

او می‌گوید: انتظار داریم نگاه ویژه‌ای که این دولت به زنان دارد، در این موارد نیز خود را نشان دهد و بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.