یاسوج؛

تشکیل پرونده برای 40کشتار غیرمجاز دام

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 پرونده برای افرادی که اقدام به کشتار غیرمجاز دام می کنند تشکیل و به دستگاه قضایی فرستاده شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدالله بهمنش در شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کشتار دام بیرون از کشتارگاه یک امر خلاف قانون و تهدید کننده سلامت مردم است، افزود: تعداد جایگاه کشتار دام در روستای تنگاری یاسوج کاهش یافته اما همچنان افراد معدودی در این منطقه اقدام به ذبح غیرمجاز دام می کنند.

وی افزود: به رغم نظارت و پیگیری برای جلوگیری از کشتار غیرقانونی دام در این روستا و انجام ذبح دام در کشتارگاه یاسوج اما این افراد به بهانه هزینه بربودن انتقال دام به کشتارگاه از این طرح استقبال نکرده اند.

بهمنش تصریح کرد: با وجود پیش بینی برخی مزایا از جمله حمل رایگان لاشه دام از کشتارگاه یاسوج، اما قصابان تنگاری در این زمینه همکاری نمی کنند.

وی اظهار کرد: مأموران دامپزشکی برای جمع آوری جایگاه های کشتار غیرقانونی دام نیازمند حمایت نیروی انتظامی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: جمع آوری جایگاه های کشتار دام در کنار روستاها به عنوان یک عامل تهدید کننده سلامت مردم از مهم ترین برنامه های شورای سلامت است.

سید رشید غفاری با اشاره به خطرات گسترش بیماری مشترک بین دام و انسان و عوارض ناشی از ذبح دام بیرون از کشتارگاه ها بر لزوم اجرایی شدن مصوبه شورای سلامت برای برخورد با کشتار غیرقانونی دام در روستاها تأکید کرد.

فتاح محمدی؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برای جمع آوری جایگاه های غیرمجاز کشتار دام و برخورد با متخلفان دیگر دستگاه های نظامی و انتظامی آماده همکاری با دامپزشکی هستند.

در برخی مناطق روستایی به ویژه حاشیه راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد برخی افراد سودجو اقدام به کشتار دام می کنند که در این میان روستای تنگاری در 25 کیلومتری یاسوج بیشترین آمار کشتار دام را دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.