زاهدان؛

توسعه سیستم های نظارتی مکانیزه در مرزها

سیستم‌های نظارتی مکانیزه در مرزها توسعه یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل آلوده بودن مرزها به قاچاق کالا باید سیستم‌های نظارتی مکانیزه در مرزها توسعه یابد.

اوسط هاشمی در چهاردهمین جلسه اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستانافزود: تجهیز دروازه‌های رسمی واردات و صادرات کالا در استان به دستگاه‌های ایکس ری و گاما ری یک ضرورت است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: شرایط گمرکی در مناطق آزاد باید جدی‌تر از مناطق سرزمینی اعمال شود زیرا در آن جا از معافیت در پرداخت عوارض برخوردارند که این می‌تواند روزنه عمیقی برای تونل‌های پنهان باشد.

وی تصریح کرد: صرفا نباید توجه کارشناسی و ارزیابی معطوف به دروازه‌های رسمی واردات و صادرات کالا باشد و گمرکات کشور باید نقش نظارتی خود را به منظور صیانت از سیاست‌های اقتصادی و تولید ملی توسعه بدهد.

هاشمی در ادامه سخنانش تاکید کرد: صیانت از اعتبار ملی کالای تولید داخل یک تکلیف برای همگان است و گمرک باید به نمایندگی از سوی ملت در کنار استاندارد ضامن باشد که البته در این مسیر جلب اعتماد و مشارکت نهادهای غیر دولتی نیز مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به دلیل آلوده بودن مرزها به قاچاق کالا باید سیستم‌های نظارتی مکانیزه در مرزها توسعه یابد، گفت: نیازمند مکانیزهای نظارتی هستیم که ابتکار عمل قاچاقچیان کالا را به حداقل برساند.

وی افزود: برنامه زمان بندی مشخص برای تجهیز وتامین زیرساخت‌های 4 دروازه رسمی کالا از سوی پایانه ها و گمرکات استان تدوین شود.

هاشمی با بیان اینکه دبیرخانه زمان ارائه تنظیم سند اقتصاد مقاومتی استان را تعیین کند، گفت: اجرا و عملیاتی شدن اسناد اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی استان یک ضرورت است تا آثار میدانی خودش را نمایان سازد که نشان از رشد یک پدیده نو دارد و دیگر تکرار اقدامات گذشته نیست.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار