زاهدان؛

هزینه دانش‌آموزان استثنایی حدود ۵ برابر هزینه دانش‌آموزان عادی

نظام آموزشی باید برای دانش آموزان استثنایی برنامه ریزی داشته یاشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هزینه‌های دانش‌آموزان استثنایی ۴ تا ۵ برابر هزینه‌های دانش‌آموزان عادی است و نظام آموزشی باید متناسب با این عزیزان که عضوی از جامعه هستند، برنامه‌ریزی داشته باشد.

قدمی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سراوان  افزود: مشروعیت همه مسئولان در انجام وظیفه است و عیار آنها در خدمت به مردم مشخص می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هزینه‌های دانش‌آموزان استثنایی 4 تا 5 برابر هزینه‌های دانش‌آموزان عادی است و نظام آموزشی باید متناسب با این عزیزان که عضوی از جامعه هستند، برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه آموزشی بر این است که کلاس آموزشی باید در کنار خانواده باشد و فضای عشق و عاطفه و تحصیل تلفیق شود.

قدمی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید هزینه‌های ایاب و ذهاب و سرویس دانش‌آموزان استثنایی از خانواده‌ها گرفته نمی‌شود و دولت آنها را پرداخت می‌کند و هر معلولی که نیاز به تجهیزات و وسایلی از قبیل: سمعک، ویلچر و موارد مشابه داشته باشد، حتماً فراهم خواهد شد.

وی افزود: هزینه‌های دارویی دانش‌آموزان استثنایی توسط دولت تامین می‌شود، همچنین وجوه قول داده شده به حساب مدارس استثنایی سراوان تا چند روز آینده واریز خواهد شد.

رئیس سازمان استثنایی کشور از پیش‌بینی ردیف‌های استخدامی در مدارس استثنایی سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: مجوز حق‌التدریس در مدارس استثنایی گرفته شده و مشکل کمبود نیروی انسانی در این مدارس مرتفع می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از حمایت برای ایجاد اردوگاه آموزشی جنوب شرق کشور در سراوان خبر داد و گفت: امیدواریم با روی کار آمدن خیرین بتوانیم کمک شایانی برای ایجاد این اردوگاه آموزشی در سراوان داشته باشیم.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار