مشهد؛

برنامه ها باید با پیوست پدافند غیرعامل شکل بگیرد

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح ها و برنامه ها باید با پیوست پدافند غیر عامل شکل بگیرد و به اجرا در آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد حسینی درمراسم تودیع و معارفه ی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، بر ضرورت بسیار مهم پدافند غیرعامل و رعایت اصول آن در تمامی تصمیم گیری ها تأکید کرد.

وی افزود: سلامت و امنیت عمومی مردم در چارچوب پدافند غیرعامل تأمین می شود؛ لذا اصول و اهداف این حوزه ی مهم ، باید به سوی اطلاع یابی و آگاهی های بیشتر مردم، جهت گیری شود تا "مردم نهاد" و پایدار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: پدافند غیرعامل اگر تبدیل به گفتمان عمومی شود و در دل جامعه، توجه شود، از زاویه ی توان مردمی، به افزایش قدرت ملی منجر خواهد شد.

حسینی در خصوص اقدامات اجرایی و اطلاع رسانی عمومی درمدت تصدی مدیریت مدیر کل پیشین پدافند غیرعامل استانداری، از مهدی فروزان قدردانی کرد و گفت: اگر چه مدت مدیریت ایشان طولانی نبود اما هم در ابعاد علمی و اطلاع رسانی و هم در ابعاد توسعه ی امور اجرایی پدافند، در مرکز استان وشهرستان های گوناگون، فعالیت های موثری انجام شد به حدی که در هفته پدافند غیرعامل که روز گذشته به پایان رسید 500 برنامه به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در این مدت، دوره های آموزشی، رزمایش ها و نمایشگاه های خوبی به اجرا درآمد، افزود: از امروز وی، به عنوان مدیر کل امور رفاهی معاونت زیارت، ادامه خدمت خواهد داد و مطمئن هستیم که در این حوزه حساس و مهم که پیشران توسعه استان تلقی می شود نیز موفق خواهد بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با ذکر سوابق سید ابوالفضل احمدی مدیر کل جدید پدافند غیرعامل استانداری گفت: سوابق مدیریتی وی به ویژه در حوزه پژوهش و برنامه ریزی، درخشان است و می تواند موقعیت حوزه پدافند غیرعامل را در استان ارتقا دهد.

حسینی قدرت برنامه ریزی بالا، توان پژوهشی و مدیریت موثر وی در ساماندهی سازمانی را از ویژگی های دکتر احمدی برشمرد و خاطر نشان کرد: علاوه بر مدیریت در حوزه ی پدافند غیر عامل، وی نقش مشاور طرح و برنامه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی، را نیز ایفا خواهد کرد تا بر طرح و برنامه هشت اداره کل زیر مجموعه معاونت، اداره کل مرتبط و فرمانداری ها، نظارت و هدایت داشته باشد.

وی مدیر کل جدید پدافند را مأمور کرد تا علاوه بر مدیریت مستقیم پدافند غیرعامل ، تفکر و برنامه های مدون خویش را در همه زیرمجموعه های معاونت به اجرا درآورد.

در این مراسم مهدی فروزان مدیر کل سابق پدافند غیرعامل استانداری نیز گفت: در شش ماهه اخیر 70 پروژه در استان با پیوست پدافند غیرعامل آغاز شده است.

وی یکی از فعالیت های مناسب در زمان تصدی مدیریت خود را گسترش دفاتر فرعی شهرستان ها عنوان کرد و افزود: در این مدت پدافند زیستی نیز در حوزه بهداشت و درمان و پدافند کشاورزی با 16 راهبرد اساسی در این حوزه به تصویب رسید.

مدیر کل سابق پدافند غیرعامل استانداری اظهار داشت: امروز نیز، سند پدافند غیرعامل در حوزه زیارت، رونمایی می شود.

مدیر کل جدید پدافند غیرعامل استانداری نیز در این جلسه با بیان ضرورت های اجرای اهداف برنامه 1404، امنیت "مردم پایه" را نیز از اجراء مهم آن دانست که به طور مستقیم مربوط به پدافند غیرعامل است.

سید ابوالفضل احمدی، مردم را محور اصلی پدافند غیرعامل دانست و گفت: بر همین اساس با سازمان بسیج و بسیجیان ، حداکثر تعامل را خواهیم داشت تا درک مفاهیم پدافند و اجرای اصول آن را به لایه های مردمی ببریم و توان پدافند را در مردم عزیزمان افزایش دهیم.

وی با ذکر برنامه های خود در حوزه پدافند غیرعامل گفت در تعامل با بسیج و ارائه آموزش های همگانی باید به موقعیت یکی از سه استان برتر کشور دست یابیم زیرا استان خراسان رضوی از شرایط استراتژیک ویژه ای برخوردار است.

احمدی، ابعاد معنوی استان ، منبعث از وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) را سرمایه ای عظیم برای پدافند غیرعامل و ارائه خدمات صادقانه در این زمینه که به آرامش و امنیت مردم باز می گردد، عنوان و همه دستگاه ها و مسئولان را به همکاری و همراهی دعوت کرد.

در این مراسم از خدمات مهدی فروزان تقدیر و سید ابوالفضل احمدی به عنوان مدیر کل جدید پدافند غیرعامل استانداری معرفی شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.