مشهد؛

در توسعه صادرات نیاز به آموزش تجارت خارجی داریم

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: باید از تلاش های کشورهای توسعه یافته در زمینه صادرات به ویژه کشور چین در خصوص تجارت خارجی درس بگیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین روشنک افزود: با پیگیری ها و سفر مهندس راضیه علیرضایی، رئیس این سازمان به تاجیکستان، مشخص شد بخش زیادی از مسائل و مشکلاتی که اخیرا در ارتباط تجاری با این کشور وجود داشته واقعی نبوده و نیازمند پیگیری و هماهنگی هایی است که در نتیجه این سفر مورد بررسی قرار گرفت برطرف خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این، وزارت امور خارجه و سفارت ایران در تاجیکستان به حل این مشکلات، ورود جدی پیدا نکرده و یا در صورت ورود، نتایج پیگیری هایشان را اعلام نمی شد، گفت: در بخش اقتصادی باید وزارت امور خارجه و سفیر ایران در تاجیکستان همت و تلاش بیشتری داشته باشند و روابط تجاری با کشور ازبکستان را نیز بهبود بخشند و روانسازی کنند.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی: علیرغم برخی مخالفتها ، با اصرار و پافشاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، سفر به تاجیکستان انجام شد که به دنبال آن مشخص گردید به واسطه پیگیری های جدی ،حفظ سهم بازار و تجارت استان در کشور تاجیکستان امکان پذیر است .

روشنک با تاکید بر اینکه موارد اینچنینی به ویژه در حوزه آسیای میانه و افغانستان ، وزارت امور خارجه باید نقش بیشتری را بر عهده بگیرد ، تصریح کرد : دیپلماسی این نیست که هر کشوری بخواهد مارا از صحنه تجاری کشورهای دیگر حذف کند، مقاومت و پیگیری نکنیم، امروز رقیب و دشمن منطقه ای ایران اسلامی تلاش دارد در روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست منطقه خلل ایجاد کند .

وی گفت: در حل مسائل تجاری با افغانستان نیز با وجود پیگیری های سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق مشترک ایران و افغانستان، نیازمند ورود سفارت و کنسولگری به این مسائل هستیم

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: که باید از تلاش های کشورهای توسعه یافته در زمینه صادرات به ویژه کشور چین در زمینه تجارت خارجی درس بگیریم.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.