بازديد و تفاهم انجمن علمی مديريت تكنولوژی دانشگاه آزاد با پژوهشگاه صنعت نفت

هيئت رئيسه پژوهشگاه و دانشمند برتر صنعت نفت گفت: انجمن علمی مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت با هدف استفاده از ظرفیت های علمی و پتانسیل افراد نخبه صورت گرفته است.

 محمد نصر عضو هيئت رئيسه پژوهشگاه و دانشمند برتر صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به همکاری پردیس های این دانشگاه با پژوهشگاه صنعت نفت اظهار داشت: اين  پژوهشگاه  داراي سه پرديس است؛ پرديس بالادستی، پرديس پايين دستی و پرديس محيط زيست و انرژی و ساختار و تجارب کاربردی این پژوهشگاه می‌تواند آنچه در دانشگاه تدریس می‌شود را به صورت عملی بیان کند. 

بازديد و تفاهم انجمن علمي مديريت تكنولوژي دانشگاه آزاد با پژوهشگاه صنعت نفت

در ادامه سعيد طیبی رئيس مجمع عمومي و دبير انجمن مديريت تكنولوژي دانشگاه آزاد در مورد انجمن مديريت تکنولوژی دانشگاه آزاد گفت:
تاسیس این انجمن از سال ۸۹ بوده که حضور مستمری در رسانه ها داشته است. ایجاد کتابخانه حرفه ای‌، خبرنامه مديريت تكنولوژي، بازدید و مشاوره به سازمانهای مختلف از جمله سازمان انرژی هسته ای ، مشاوره به نهادهای مسئول در تدوین نهادهای توسعه کشور، همکاری با دانشگاه های خارج از کشور از جمله ترکیه و مالزی پيگيري اخذ مجوز فصل نامه علمی پژوهشی ، مشاوره برای رفع مشکلات بنگاههای صنعتی و... از جمله فعالیتهای این انجمن است.

رضا پور رئيس امور مالكيت فكري پژوهشگاه ابراز داشت: چرخه واحد مالكيت فكري در پژوهشگاه در ۱۲ سال شکل گرفته است که در این واحد هدف فقط ثبت اختراع نبوده بلکه صیانت از دارایی فکری مجموعه ، پایش تولیدات فکری از جمله وظایف این واحد است‌، همچنین تسری این فرهنگ در تمام لایه های پژوهشگاه ، ثبت و صیانت در تمامی بخشها صورت پذیرد. در این واحد تنها مقاله مورد توجه نیست و سعی بر رعایت کامل ملاحظات کامل مالکیت فکری است. 

در پایش انتشارات پژوهشگاه موافقت با ارسال مقالات در سمینارها و مطرح شدن پایان نامه و حتی ورود و خروج کارآموزان نیز بررسی می گردد.هر سه پردیس قبل از انتشار مالکیت فکری را به این واحد ارائه میدهند.همچنين سیاست گذاری و نقش مشاوره ای معاونت فناوری هم در معاونت مالکیت فکری انجام میشود. 

بازديد و تفاهم انجمن علمي مديريت تكنولوژي دانشگاه آزاد با پژوهشگاه صنعت نفت

امير رنجبر عضو انجمن مديريت تكنولوژي اذعان داشت:با توجه وجود مشکلات در تعاریف حقوقی و قراردادی ، پس از معرفی فرآیندها و حوزه های دانش مدیریت به تشریح روابط قراردادی و حقوقی در حوزه مدیریت تدارکات و تعامل آن با مدیریت ریسک همچنین تعامل مدیریت هزینه و ریسک در بودجه بندی با تاکید بر ذخایر احتیاطی و اقتضائی جهت ریسک های معلوم و نامعلوم در حوزه مدیریت دانش پرداخته می شود.

نصر ادامه داد: برای دستیابی درست به مدیریت دانش باید آن را در مدیریت پروژه دید الزامات تشویق ها و محدودیت ها باید در راستای هدف باشد‌.ما بسیار نتیجه گرا هستیم و به دنبال خروجی هستیم که منجر به نتیجه باشد‌ و روابط پژوهشگاه با انجمن بايد مستمر و كيس محور باشد تا منجر به خروجي و نتيجه شود.

سعيد طيبي هم با تقدير از نگاه حرفه اي  نصر تاكيد كرد تلاش مستمر اعضاء انجمن مديريت تكنولوژي دانشگاه آزاد صرفا بر مبناي خروجي است زيرا كه يكي از مشكلات اساسي كشور اين است كه با اينكه نرخ توليد علم و مقاله در ايران چندين برابر متوسط جهاني است ولي منجر به توليد محصول و خلق ثروت براي كشور نميشود.در انتهاي جلسه تفاهم هايي بين انجمن مديريت تكنولوژي دانشگاه آزاد و مديران پژوهشگاه صنعت نفت در مورد شروع  همكاري در زمينه انجام پروژهايي صورت گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار