جالب‌ترین دانستنی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا+تصاویر

وبسایت اسکای نیوز به بهانه برگزاری پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ارائه دانستنی‌های جالب در این باره پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت اسکای نیوز در مطلبی به آمارها، تناقضات و حقایق جالب انتخابات آمریکا پرداخت.

بر این اساس، انتخابات امروز پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال 1789 است. 

جالب‌ترین دانستنی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا+تصاویر

*** روز انتخابات ریاست جمهوری سه شنبه پس از اولین دوشنبه ماه نوامبر (31 روز منتهی به 11 آذرماه) است. انتخاب این روز به سال 1845 باز می‌گردد. در آن زمان مقامات آمریکا محاسبه کردند که کشاورزان برای ریختند رای خود به صندوق آرا نیازمند یک روز زمان برای رسیدن به شهر هستند و در عین حال مایل نیستند این امر با یکشنبه (روز کلیسا) تداخل داشته باشد. 

*** هیلاری کلینتون نخستین زنی است که از سوی یکی از دو حزب اصلی آمریکا به عنوان نامزد نهایی انتخاب می‌شود. با این وجود، نخستین زنی که خود را نامزد ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد ویکتوریا وودهال، رهبر جنبش بورژوایی زنان (جنبش داشتن حق رای و انتخاب زنان) در سال 1872 بود. تقریبا 50 سال بعد زنان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1920 حق رای داشتند. 

جالب‌ترین دانستنی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا+تصاویر

*** اگر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، با70 سال پیرترین فردی است که برای دوره نخست سکاندار کاخ سفید می‌شود. رونالد ریگان با 69 سال در زمان پیروزی در نخستین دوره انتخابش از این حیث پیرترین فرد است. وی در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری با 73 سال پیروز شد. 

*** جان اف کندی با 43 سال جوانترین فردی بود که به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد.

جالب‌ترین دانستنی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا+تصاویر

*** ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند با 193 سانتیمتر بلندی قامت تبدیل به یکی از بلندقدترین روسای جمهور آمریکا شود. با این وجود، بلند قدترین رییس جمهور آمریکا آبراهام لینکلن با 195 سانتی‌متر است. 

*** ریگان تنها رییس جمهوری است که پیش از پیروزی در انتخابات طلاق گرفته بود. ترامپ پیش از آنکه با ملانیا ازدواج کند دوبار از همسرش جدا شده است و در صورت پیروزی می‌تواند دومین رییس جمهور طلاق گرفته آمریکا باشد. 

*** رونالد ریگان در انتخابات سال 1984 و ریچارد نیکسون در انتخابات 1972 موفق شدند در 49 ایالت از 50 ایالت آمریکا به پیروزی برسند. 

جالب‌ترین دانستنی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا+تصاویر

*** چهار بار در تاریخ آمریکا نامزدهایی که بیشترین آرای مجموع کشور را کسب کرده بودند در انتخابات شکست خوردند. استیون کلیولند در سال 1888، ساموئل تیلدن در سال 1876، اندرو جکسون در سال 1824 و آخرین آن ال گور در سال 2000 بود که با وجود رای بیشتر در انتخابات شکست خوردند. 

*** استیون کلیولند (بیست و دومین و بیست و چهارمین رییس جمهور آمریکا) تنها رییس جمهوری بود که برای دو دوره غیر متوالی به ریاست کاخ سفید رسید. او در سال 1885- 1989 و 1893-1897 رییس جمهور آمریکا بود.

*** رییس جمهور بعدی آمریکا مالک حساب توییتر اوباما با 11 میلیون دنبال کننده در 20 ژانویه (یکم بهمن ماه) خواهد بود. 

*** باراک اوباما پس از پیروزی در دوره دوم ریاست جمهوری خود در سال 2012 "چهار سال بیشتر" را توییت کرد که با بیش از نیم میلیون بار بازنشر از سوی کاربران به پربازنشرترین توییت جهان در آن زمان تبدیل شد. 

*** پول عاملی مهم در انتخابات آمریکا است. هیلاری کلینتون تاکنون بیش از یک میلیارد و 68 میلیون دلار در انتخابات هزینه کرده است. این رقم درباره ترامپ 512 میلیون دلار است. اوباما در سال 2012 بیش از یک میلیارد و72 میلیون دلار برای پیروزی در انتخابات هزینه کرد. 

جالب‌ترین دانستنی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا+تصاویر

*** نخستین مناظره انتخاباتی کلینتون و ترامپ با 84 میلیون بیننده رکورددار پربیننده‌ترین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. 

*** از سال 1944 ایالت اوهایو به هر نامزدی که رای داده در انتخابات پیروز شده است. تنها استثنای این امر به انتخابات 1960 بازمی‌گردد که مردم به جای کندی به نیکسون رای دادند. با این وجود، هیچ نامزد جمهوریخواهی در انتخابات پیروز نشده است مگر آنکه رای ایالت اوهایو را کسب کرده باشد. 

*** زمانی که اندرو جکسون در سال 1828 خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، حزب دموکرات برای نخستین بار الاغ را به عنوان نماد خود معرفی کرد. جکسون از این نماد در پوسترهای تبلیغاتی خود استفاده می‌کرد و مخالفان آن را مورد تمسخر قرار می‌دادند. توماس نست، کاریکاتوریست بانفوذ سیاسی از آن زمان اقدام به استفاده دائم از این نماد در کاریکاتورهایش کرد. او همچنین به شهرت فیل به عنوان نماد جمهوریخواهان کمک کرد. او در سال 1874 به طور پیوسته در هفته‌نامه کاریکاتور هارپر از این نماد استفاده می‌کرد. 

*** در سال 1948 روزنامه شیکاگو دیلی در صفحه نخست خود به اشتباه توماس دوی، رقیب هری ترومن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد. هری ترومن در صفحه نخست با چهره‌ای بشاش و تیتر "دوی ترومن را شکست داد" نشان داده شده بود. 

*** شرایط احراز صلاحیت برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامل تولد در این کشور، داشتن 35 سال سن و اقامت دائم برای 14 سال در آمریکا است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
فقط ترامپ نه کلینتون داعشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
به نظرم ترامپ برنده میشود
آخرین اخبار