طی تذکری در صحن:

دهقان: بررسی طرح ساماندهی حقوق‌ها در کمیسیون اصل 90 خلاف قانون است

نماینده طرقبه و چناران بررسی طرح ساماندهی حقوق مدیران را در کمیسیون اصل 90 خلاف آیین‌نامه و قانون دانست.

دهقان: بررسی طرح ساماندهی به حقوق‌ها در کمیسیون اصل 90 خلاف قانون است / لاریجانی : خلاف آیین‌نامه اقدامی نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه در صحن علنی امروز یکشنبه 23 آبان ماه در جریان بررسی گزارش کمیسیون اصل 90 پیرامون طرح شفافیت دریافتی مدیران خطاب به رئیس مجلس گفت: این طرح بسیار خوبی است که بنده حود طراح اصلی آن بودم اما نباید این طرح به کمیسیون اصل 90 فرستاده می‌شد.

وی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 مسئول رسیدگی به شکایات بوده و در قانون هیچگونه اشاره‌ای نشده این کمیسیون می تواند به بررسی طرح‌ها بپردازد و تاکنون این امر در مجلس اتفاق نیفتاده است.

دهقان با بیان اینکه در ابتدا کمیسیون اجتماعی مسئولی رسیدگی به این امر بود گفت: فکر می‌کنم این کار برای اولین بار است که انجام شده و خلاف قانون است.

نماینده مردم طرقبه با اشاره به اینکه دیوان محاسبات مبلغ 20 میلیون تومان برای حداکثر پرداختی از کجا آورده است، اظهار داشت: دولت مبنای حقوق و حداکثر را 10 میلیون تومان ذکر کرده و نباید دیوان محاسبات تقاضای 20 میلیون تومان را می‌کرد لذا این طرح باید به کمیسیون ذیربط ارجاع داده شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی گفت: همه کمیسیون‌ها می‌توانند تمامی مسائل را در مجلس بررسی کنند.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه ذکر شده کمیسیون اصل 90 صرفا در مورد شکایاتی که مربوط به طرز کار قوا است می‌تواند اقدام کند یعنی این کمیسیون را فارغ از شکایاتی که در محکمه بررسی می‌شود، می‌کند لذا تخلف ‌آیین‌نامه‌ای صورت نگرفته است.

انتهای پیام /

برچسب ها: مجلس ، صحن ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار