عضو تیم ملی دو و میدانی:

حدادی و بولت الگوهای ورزشی من هستند/ آرزو دارم امام حسین (ع) را زیارت کنم

زور آوند از احسان حدادی و اوسین بولت به عنوان الگوهای ورزشی خود یاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،حمیدرضا زور آوند قهرمان دو و میدانی کشورمان متولد 1368 در روستای گنبد همدان است.

وی از سال 1383 به طور رسمی ورزش دو و میدانی را آغاز کرده و تاکنون موفق شده چندین مدال با ارزش را برای کشورمان در میادین بین المللی کسب کند.

گفت و گوی خواندنی ما را با دونده تیم ملی دو و میدانی در ادامه بخوانید:

زور آوند: در ایران حدادی و بولت در جهان الگوهای ورزشی من هستند/سفر به کربلا آرزوی دیرین من است

درباره وضعیت فعلی خودتان بگویید

چند روز است که تمرینات اختصاصی ام را در استان همدان زیر نظر محمد مهمدی محمدی مربی ام برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است سال آینده در هندوستان برگزار شود آغاز کرده ام.

الگوی ورزشی خودتان را در جهان چه ورزشکاری می دانید؟

به نظر من بدون شک اوسین بولت دونده سرشناس جامائیکایی بهترین ورزشکار حال حاضر جهان است،زیرا تاکنون رکوردهای بسیار زیادی را در دوی سرعت جهان تغییر داده و توانسته نام خود را به عنوان دارنده 9 مدال طلای المپیک در ورزش جهان به ثبت برساند.می دانم که رسیدن به جایگاه اوسین بولت بسیار دشوار است اما من سعی می کنم که تمام پتانسیل و ظرفیت خود را در این رشته پیاده کنم تا بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.بعید می دانم به این زودی در دوی سرعت کسی بتواند به افتخارات وی نزدیک شود و تنها دونده ای در جهان است که مردم زیادی برای دیدن رقابت وی به استادیوم محل برگزاری مسابقات می آیند و حضور این تماشاگران موجب می شود تا شور و حرارت خاصی در این مسابقات ایجاد شود.

بهترین مربی دوران ورزشی ات کیست؟

من از ابتدا دو و میدانی را زیر نظر محمد مهدی محمدی شروع کردم، که تاکنون نیز تمرینات را زیر نظر وی ادامه می دهم در این مدت چیزهای زیادی از محمدی آموخته ام و به نظرم بهترین مربی دوران ورزشی ام است. به نظرم این مربی تاثیر بسیار زیادی در زندگی ورزشی من داشته است و در آینده نیز سپاسگزار او خواهم بود، هیچ گاه زحمات وی را از یاد نخواهم برد.

چه کسانی باعث حضورتان در ورزش دو و میدانی شدند؟

در دوران دبیرستان معلم ورزشی به نام فخرایی داشتم که استعداد من در دو و میدانی را کشف کرد و به من گفت که در صورت ادامه این رشته به طور حتم می توانم موفقیت های زیادی را در این عرصه کسب کنم. بنابراین من احساس می کنم که ورودم به دنیای ورزش دو و میدانی را مدیون وی هستم، جا دارد از این مربی عزیزم که باعث شد به این رشته علاقه مند شوم کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم و هیچ وقت این خوبی که وی در حق من انجام داد را از یاد نخواهم برد.

اولین مدال خود را در چه سالی کسب کردید؟

نخستین مدال خود را در رده نونهالان و در مسابقات غرب کشور کسب و در رقابت های دانش آموزی مدارس کشور در سال  1384 به مقام سوم دست یافتم، سپس در مسابقات جهانی ایتالیا در بخش تیمی دوی صحرا نوردی برای نخستین بار به عنوان سومی جهان دست پیدا کردیم که این افتخارات سبب شد تا کار من به طور جدی در این رشته آغاز شود. در این سال ها همواره سعی کرده ام با تمام وجود برای کشورم به میدان بروم تا به مردم نشان بدهم که تمام تلاشم بدست آوردن مدال های خوشرنگ برای کشورمان است.

سفر به کدام شهر یا کشور را ترجیح می دهید؟

سفر به کربلا و زیارت آستان مقدس امام حسین(ع) آرزوی دیرین من است که امیدوارم هر چه زودتر به این آرزوی خود برسم. و بتوانم به پا بوس امام حسین بروم ، آرزوی هر بچه شیعه ای است که حرم مطهر آقا را از نزدیک ببیند متاسفانه تاکنون قسمت نشده است که به پابوس وی بروم اما امیدوارم به آرزوی دیرین خود برسم و مراسم اربعین در کربلا حضور داشته باشم.

در ورزش ایران به کدام شخصیت علاقه مند هستید؟

به نظر من گل سر سبد ورزش ایران و به ویژه رشته دو و میدانی احسان حدادی است چرا که تاکنون افتخارات زیادی را برای ورزش کشورمان بدست آورده است و بارها پرچم سه رنگ کشورمان را در میادین بین المللی به اهتزاز در آورده است. من هم امیدوارم بتوانم همانند این قهرمان نامی کشورمان روزی پرچم ایران در مقابل دیدگان جهانیان به اهتزاز در آوردم و بتوانم افتخار کشورم شوم.

آیا به ورزش فوتبال علاقه مند هستید؟

بله علاقه دارم، اما به دلیل تمرینات پر فشار و طاقت فرسا و حضور در تیم ملی دو و میدانی متاسفانه وقت نمی کنم، دیدارهای داخلی را دنبال کنم اما سعی می کنم تماشای بازی های تیم ملی را از دست ندهم و با توجه به قرار داشتن در یک برهه بسیار حساس امیدوار هستم که با تیم ملی با حمایت مسئولان و مربیان لیگ براتری بتواند رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند و برای دومین بار متوالی به جام جهانی صعود کند، البته باید به خاطر داشته باشیم که کار اصلی ما بعد از صعود به جام جهانی آغاز می شود و باید با برنامه ریزی دقیق تیم ملی را در مسیر صحیح قرار دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Naser
۱۰:۵۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
عرض سلام
آقايون براي چي اسم احسان حدادي رو ميارين ،
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۵
احسان حدادي رو كردي بت زندگي ورزشيت !!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخ
خواهش ميكنم اينكارو انجام نده
آخرین اخبار