نقوی‌حسینی گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره دوتابعیتی‌ها را قرائت کرد؛

وزیر اطلاعات: مشکل مسئولان دوتابعیتی‌ با رفع خلاءهای قانونی قابل کنترل است


گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت مسئولان دو تابعیتی و دارای گرین کارت در مجلس قرائت شد.

گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره رد تقاضای تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتیبه گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسین نقوی حسینی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاء های قانونی در این موضوع را در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 25 آبان ماه) قرائت کرد.

وی اظهار داشت: این موضوع در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورخ  13 مهر 95 با حضور وزیر اطلاعات بررسی و رد شد.


نقوی حسینی ادامه داد: تقاضای تحقیق و تفحص از دوتابعیتی ها و گرین کارتی ها در حوزه مسئولان ارشد نظام توسط نمایندگان در کمیسیون مطرح شد، استدلال مطرح کنندگان تحقیق و تفحص این بود که در شرایط فعلی حضور مدیران دولتی باعث ایجاد مشکلات شده و زمینه جاسوسی را فراهم می‌کند چرا که دو تابعیتی ها مطمع نظر سرویس های جاسوسی هستند و ممکن است خسارت و مشکلات مدیریتی ایجاد کند همانطور که از این مشکلات داشتیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: وزیر اطلاعات در آن جلسه توضیح دادند که در کلیه استعلاماتی که صورت می گیرد ما روی تابعیت مضاعف توجه خاصی داریم، طی بررسی ها و استعلامات انجام شده 79 مورد تاکنون مشکوک به دوتابعیتی داشتیم که 35 مورد آنها تابعیت مضاعف داشتند که صلاحیت آنها برای جایگاه ها  را رد کردیم  اما مشکل در استعلامات وزارت اطلاعات نیست بلکه در خلاءهای قانونی است و اگر این خلاءها حل شود موضوع کاملا قابل کنترل است. 

نقوی حسینی افزود: بر اساس توضیحات وزیر اطلاعات بنا شد به جای تحقیق و تفحص کمیسیون مشترکی متشکل از نمایندگانی از کمیسیون های برنامه و بودجه، قضایی و شوراها و امنیت ملی به منظور بررسی خلاء های قانونی در این حوزه تشکیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار