مطهری خطاب به وزیر کشور:

وزارت کشور حداقل مصوبات خود را در موضوع پدیده شاندیز اجرا کند

نائب رئیس مجلس درباره مشکلات پدیده شاندیز در کشور مطالبی را در صحن علنی مجلس عنوان کرد.

میر حسینی / وزارت کشور حداقل مصوبات خود را در موضوع پدیده شاندیز اجرا کنددر جریان طرح سئوال راجع به سهامداران پدیده شاندیز در مجلسمطهری: چرا تا موضوعی در کشور وضع امنیتی پیدا نکند بررسی نمی‌شود؟/ رحمانی فضلی: قول زمانی نمی‌دهیم!به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه سوال از وزیر کشور درباره علت عدم پیگیری جدی به وضعیت سهام‌داران پدیده شاندیز گفت: باید بگویم مقصر در موضوع پدیده شاندیز آقای وزیر نیست. ما یک مشکل عمومی در کشور داریم که اینگونه اتفاقات نظیر مشکلات پدیده شاندیز، مؤسسه میزان و پردیسان رخ می‌دهد. البته این جای سوال است که چرا مجوز‌های اولیه برای تأسیس این مؤسسات داده می‌شود و چرا جلوی این گونه تخلفات در ابتدا گرفته نمی‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا دستگاه‌های ناظر اجازه می‌دهند مشکلاتی همچون پدیده شاندیز به این شرایط فعلی برسد گفت: واگذاری سهام در حالی که مؤسسه آن مجوز نداشته یعنی چه و چرا دستگاه‌های ناظر اجازه می‌دهند این کار‌ها رخ دهد؟

وی افزود: گفته می‌شود بیش از 120 خانواره درگیر این مشکل هستند که باید بگویم واقعا مردم در این رابطه به نمایندگان مراجعه می‌کنند.حتی روزی نیست که برای بنده پیامکی در این رابطه ارسال نشود.

مطهری تصریح کرد: چرا در کشور مان وضع اینگونه است که تا موضوعی امنیتی نشود ما به آن نمی‌پردازیم که این وضع وضع خیلی بدی است. همچنین باید دید ورود قوه قضاییه در آن شرایط به موضوع پدیده شاندیز درست بوده که کار متوقف شد و مؤسسه مذکور نتوانست بدهی خود را پرداخت کند. البته این موضوع نیازمند بررسی است که ما نمی‌خواهیم قضاوت کنیم.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما اگر 300 جلسه درباره پدیده شاندیز تشکیل دهیم و در آن جلسه چای بخوریم و حرف بزنیم باید بدانیم تا زمانی که سهام‌داری پول خودرا دریافت نکرده اینگونه جلسات فایده‌ای نداشته است.

مطهری خطاب به وزیر کشور گفت: آقای وزیر لطفا زمانی را برای حل این مسئله تعیین کنید و بگویید  در سه ماه آینده این مشکل حل می‌شود و یا اینکه حداقل به مصوبات خودتان در این رابطه عمل کنید.

در ادامه وزیر که زمانی برای پاسخگویی به اظهارات نائب رئیس مجلس نداشت به نائب رئیس مجلس گفت: ما در حال اجرای مصوبات خود هستیم.

انتهای پیام /

برچسب ها: مجلس ، دولت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار