جنانی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

چه عواملی تأمین اجتماعی را با بحران مواجه کرده است؟

مدیرکل امور فنی مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: برخی از قوانین موجود سازمان تأمین اجتماعی به بحران‌زدگی این سازمان دامن می‌زند.

چه عواملی تأمین اجتماعی را با بحران مواجه کرده است؟سید محمدعلی جنانی مدیرکل امور فنی مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در حالی‌که 62 درصد از هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی صرف حوزه مستمری بگیران می‌شود اما وجود برخی قوانین در این بخش، به بحران‌زدگی سازمان دامن می‌زند .

وی با اشاره به قوانین تأثیرگذار در بحران‌زدگی سازمان تأمین اجتماعی افزود: بازنشستگی پیش از موعد، قانون نوسازی صنایع، موعد کارکنان دولت، قانون حمایت از خانواده و بیمه حفاظت در برابر اشعه از جمله عواملی هستند که سازمان را با بحران مواجه کرده است.

مدیر کل امور فنی مستمری بگیران تصریح کرد: در حال‌حاضر اتفاقی که برای سازمان تأمین اجتماعی افتاد، مستمری چند برابر، بیمه‌شدگان 8 برابر اما نرخ پشتیبانی بسیار کمتر از مصارف سازمان رقم می‌خورد که همین امر ضربه جبران‌ناپذیری را به بدنه سازمان وارد کرده است.

جنانی گفت: با توجه به اینکه تعداد بیمه‌شدگان از سال 60 تا سال 94 به 7.8 برابر و تعداد مستمری بگیران نیز به 15 برابر رسیده است اما نرخ پشتیبانی از 11.4 به 5.8 درصد رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۵
سو مدیریت شما سازمان را با مشگل مواجه می کند و گرنه قوانین وضع شده را اگر به درستی اجرا کنید مشکلات حل خواهند شد . مثلا وقتی در باره بازنشستگی پیش از موعد سازمان تامین اجتماعی سهم دولت و بازنشسته را بصورت یکجا دریافت کرده (ان هم با مبالغ هنگفت) دیگر چه مشگلی برای شما داشته است ؟؟ تازه به نفع تان هم می باشد .
آخرین اخبار