مشهد؛

۱۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به مزارع زعفران گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: سرمای چند روز گذشته تاکنون ۱۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع زعفران این شهرستان وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا حسین زاده افزود: برودت هوا در زمان برداشت گل زعفران باعث سرما زدگی بیش از یک هزار هکتار از این محصول در گناباد شده است.

وی گفت: همچنین تداوم پدیده خشکسالی و کمبود منابع آب مانع توسعه مزارع زعفران در این شهرستان شده به طوری که سطح کشت این محصول امسال هم مانند پارسال در حد ۳۶۰۰ هکتار باقی مانده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: برداشت گل زعفران در گناباد از ۱۵ آبان ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد و کمبود منابع آب و سرمازدگی برداشت این محصول را تا ۵۰ درصد کاهش داده است.

حسین زاده قیمت کنونی هر کیلو گرم گل زعفران را در بازار گناباد ۵۰۰ هزار ریال و هر کیلو گرم زعفران خالص را ۵۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بطور متوسط از هر ۹۰ تا ۱۰۰ کیلو گرم گل زعفران یک کیلو گرم زعفران به دست می آید.

وی اظهار کرد: کاهش برداشت گل زعفران به دلیل کمبود منابع آب و خشکسالی و همچنین سرمازدگی در افزایش این قیمت تاثیر گذار است.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار