مشهد؛

ضرورت تقویت خدمات پلیسی به زائران امام رضا(ع)

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در قرارگاه امام علی (ع) بر ضرورت تقویت خدمات پلیسی به زائران امام رضا(ع) در روزهای پایانی ماه صفر تاكید كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سردار حسین اشتری صبح امروز با حضور در قرارگاه امام علی (ع) ضمن تسلیت رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سبط اكبر ایشان، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) گفت: نیروی انتظامی در یك ماهه اخیر فعالیت ها و خدمات گسترده ای را در مرزهای غربی كشور برای زائران اربعین حسینی(ع) به نحو شایسته و مطلوبی به سرانجام رسانده است.

وی افزود:ناجا با استفاده از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی و همكاری شایسته مردم قانون مدار و آگاه توانست برگ زرین دیگری بر افتخارات خود به ثبت برساند كه در این رابطه از همكاری مردم و عنایات مسئولان عزیز برای پشتیبانی ازاین نیرو باید قدردانی و تشكر کرد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود:‌ پس از حماسه اربعین حسینی اینك هیئت های عزاداری و كاروان های پیاده با حضور میلیونی خود در مشهد، سوگواری عظیمی را در بارگاه ملكوتی ثامن الحجج برگزار می كنند كه تامین نظم و امنیت و آسایش زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) وظیفه ای خطیر و مسئولیتی سنگین برای پلیس خدمتگزار است.

وی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر حضور پرشورتر مردم كه از شعور بالای دینی و اعتقادی آنها سرچشمه می گیرد را در مشهد شاهد هستیم و كاروان های پیاده از سوگواران اهل تشیع و تسنن و همچنین هیئت های عزاداری، خود را به مشهد رسانده اند و خوشبختانه آنچه كه محسوس است با توجه به فعالیت های گسترده پلیس و دیگر سازمان های مسئول و از همه مهم تر احساس مسئولیت مردم، اینك در مشهد امنیت مطلوب و شایسته ای را شاهد هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: آنچه به عنوان یك اصل باید مد نظر همه ما قرار گیرد این است كه به سیره و دستورات ائمه معصومین (ع) توجه داشته باشیم و در مسیر عزاداری برای این عزیزان نیز حساسیت های لازم را مورد توجه قرار دهیم تا این سوگواری های میلیونی با شكوه هر چه بیشتر برگزار شود و پیام واقعی خود كه اتحاد و همدلی در سایه عشق به ولایت و امامت است را مخابره كند.

وی در این جلسه كه جمعی از مسئولان و فرماندهان ناجا حضور داشتند گفت: باید مراقب باشیم و در تلاش خود برای خدمت به مردم سعی و كوشش كنیم چرا كه فرصت ها اندك هستند و باید قدردان این نعمت ها باشیم و پوشیدن لباس مقدس ناجا و مسئولیت خطیر خدمت به زائران و سوگواران در روزهای پایانی صفر توفیقی الهی برای پلیس خراسان رضوی و تمامی خدمتگزاران نیروی انتظامی محسوب می شود.

سردار اشتری افزود: در روزهای پایانی ماه صفر پلیس خراسان رضوی ماموریت بزرگی به بركت وجود بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) عهده دار شده است و با تشكیل قرارگاه «امام علی (ع)» ناجا نیز وظیفه خود می داند تا از پلیس خراسان رضوی پشتیبانی و حمایت كند و امیدواریم برنامه ریزی جامعی برای توسعه این خدمات انجام داده و در سال های آینده نیز بتوانیم به مردم عزیز خدمت شایسته و بایسته ای داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: تامین انضباط اجتماعی، امنیت عمومی و نظم ترافیكی، كنترل مرزها و تقویت پاسگاه ها و كلانتری ها در خدمات پلیسی به خیل میلیونی سوگواران روزهای پایانی ماه صفر در پایتخت معنوی كشور باید توسعه یابد و در این خصوص پلیس مصمم است از تمام ظرفیت و توان خود با حمایت و پشتیبانی های مردمی و استفاده از ظرفیت های دیگر سازمان ها و نهادها بهره برداری لازم را داشته باشد.

سردار اشتری ساماندهی هیئت های عزاداری برای همكاری بیشتر و هدفمند با پلیس، توسعه كنترل مرزها، نظارت و كنترل بر حركت مردمی در قالب كاروان های پیاده ای كه به عشق زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) گام در مسیر عشق و ارادت نهاده اند و همچنین خدمات بیشتر به مردم برای ارتقای احساس امنیت را در ماموریت قرار گاه امام علی (ع) برای روزهای پایانی ماه صفر بسیار مهم دانست و بر اهتمام جدی برای تحقق این اهداف تاكید كرد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.