کرمانشاه؛

برنامه‌ریزی برای توسعه فرهنگ وقف

امام جمعه پاوه با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه فرهنگ وقف گفت: با تبلیغ می‌توان وقف و موقوفات را احیاء کرد.

انتصاب قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛

ماموستا ملاقادر قادری گفت: آن حضرت برای اولین بار وقف را به عنوان یک حسنه جاری به امتش تعلیم داد.


قادری با بیان اینکه وقف در طول تاریخ خدمت زیادی به اسلام کرده است، افزود: این سنت حسنه به همراه اسلام در ممالک اسلامی رشد کرده است.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه مردم پاوه در وقف مال و اموال همواره پیشگام بوده اند، مهمترین رسالت علما را در زمینه وقف تبلیغ در بین مردم برای گسترش فرهنگ وقف عنوان کرد و گفت: همین تبلیغ بوده که وقف و موقوفات را احیاء کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت زمان شناسی، به اوضاع جهان اسلام و کشور اشاره داشت و تاکید کرد: از نظر دین مبین اسلام هر کس از اوضاع عصر خود بی خبر باشد، غافل است.

قادری با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، به تمدید تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: در این برهه وظیفه ما هوشیاری، بصیرت افزایی و مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است.

وی تصریح کرد: امروز کشور و مردم ما با دو جنگ گرم و نرم مواجه است که جنگ گرم بصورت غیرمستقیم و در کشورهای عراق و سوریه در مقابله با گروه های افراطی دست نشانده استکبار و حکام منطقه است و جنگ نرم نیز جنگ فرهنگی است.

قادری افزود: امروز دشمنان با بهره گرفتن از رسانه ها و شبکه های اجتماعی هم در بین خانواده ها نفوذ کرده و موجبات سست نمودن بنیان خانواده ها را ایجاد کرده اند و هم اینکه از دیگر سو موجب حریم شکنی و تضعیف مسوولان کشور شده اند.

امام جمعه پاوه به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم هم اشاره کرد و گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی بیکاری و نبود معیشت است که نیاز به تلاش بیشتر مسوولان و صبر و مقاومت و ایستادگی مردم دارد


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.