کری: مخالفان اسد جنگ را ادامه دادند

جان کری گفت با وجود حمایت ایران و روسیه، مخالفان اسد تن به آتش بس ندادند و جنگ ادامه یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین سخنرانی خود به عنوان وزیر امور خارجه این کشور در نشست ناتو در بروکسل گفت: وقتی چند سال پیش ما در وین جمع شدیم، فرایندی را شروع کردیم که مسیری سیاسی را برای حل و فصل جنگ ایجاد می کرد.

ما همه را به پای میز گفتگو فرا خواندیم، از جمله روسیه و ایران و به دنبال آتش بس بودیم. این را نیز به روشنی بگویم که روسیه و ایران هر دو در زمانی که ما در وین بودیم از آتش بس حمایت کردند. 

با این حال مخالفان تن به آتش بس ندادند و آن را قبول نکردند و امتناع از آتش بس وجود داشت با وجود اینکه همه ما می گفتیم این بهترین راه برای آمدن به میز گفتگو و مذاکره است تا این مساله را از طریق سیاسی حل و فصل کنیم. 

با این حال آنها جنگیدن را برگزیدند و تا امروز، سرزمین ها (که در اختیار تروریستها بود) و جان مردم از دست رفت که چیزی فراتر از آنی بود که هر کدام از ما خواستارش باشیم. 

کری گفت: ما در صحنه جنگ حضور نداریم، آنها حضور دارند و باید خود انتخاب کنند. در واقع، به تازگی بحث هایی شده است تا افراد (تروریست های مسلح) را از این شهر خارج کنیم تا شهر نجات یابد ولی تا این لحظه، توافقی برای نحوه این کار و شکل خروج این افراد صورت نگرفته است. 

دیدارهای ما ادامه دارد و تلاش می کنیم راهی بیابیم تا گفتگوها شروع شود و مذاکراتی برگزار شود که بسیاری از ما، دو سال پیش یا پیشتر از آن خواستارش بودیم. ولی این شرکت کنندگان (در نبرد) هستند که تمایلی ندارند. 

وی افزود: من امید دارم که این هفته با ادامه مذاکرات با روسیه، آنها (تروریستها) درک کنند بسیار ضروری است که به میز گفتگوها بازگردند نه اینکه به احساسات دامن بزنند و حلب به صورت کامل ویران شود. از این رو، ما در این مرحله هستیم و باید ببنیم چه روی می دهد. من با سرگئی لاوروف در نشست سازمان امنیت و همکاری اقتصادی اروپا در هامبورگ دیدار می کنم تا ببینیم چگونه می توانیم راهی برای پیشرفت در این مقطع زمانی بیابیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار