اهواز؛

رفع مشکلات حوزه فاضلاب در گرو سرمایه گذاری و تامین اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستـان گفت: رفع مشکلات حوزه فاضلاب نیازمند سرمایه گذاری و تامین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی اکبر علیمرادی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستـان بیان داشت: با توجه سطح آب‌های زیرزمینی و اقلیم استان، نیاز جدی به سرمایه‌گذاری و تامین اعتبار برای بخش فاضلاب داریم که در این زمینه امیدواریم پروژه‌های فاضلاب نیمه تمام را در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسانیم و سطح برخورداری مردم استان را از خدمات فاضلاب ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد: آبفای خوزستان از سال‌های قبل جهت حل مشکلات فاضلاب استان از طریق اوراق مشارکت، در دو مرحله حدود 540 میلیارد تومان اعتبار گرفت و اجرای شبکه فاضلاب در 16 شهر استان را آغاز کرد.

علیمرادی افزود: در مرحله سوم جذب اعتبارات، با توجه به تغییر دولت و مشکلاتی که به وجود آمد، موفق به جذب اعتبارات نشدیم تا پروژه‌هایی که آغاز کرده بودیم را به اتمام برسانیم اما در این زمینه امیدواریم با اخذ منابع مالی در آینده این پروژه های فاضلاب استان را به بهره‌برداری برسیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستـان تصریح کرد: امیدواریم با اهتمام مسئولان استان، برای سال آینده و از طریق صندوق توسعه ملی با توجه به اقداماتی که تاکنون انجام شده، اعتباراتی تخصیص داده شود تا بتوانیم پروژه‌های آغازشده حوزه فاضلاب در این 16 شهرستان را به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای تصفیه خانه فاضلاب در 5 شهرستان خوزستان اظهار داشت: در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و شادگان، از محل فاینانس منابع موردنیاز اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب تأمین شده است و اکنون پیمانکار در حال کار است.

علی اکبر علیمرادی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه دولت در شرایط سخت مالی قرار دارد و پروژه‌ها اکثراً راکد است اما ما توانسته‌ایم با استفاده از منابع فاینانس پروژه‌ها را فعال نگاه داریم و امیدواریم تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را با تأمین منابع مالی در موعد مقرر که 36 ماه آینده است، به بهره‌برداری برسانیم.

وی اذعان داشت: پکیج 5 تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر را نیز در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم این پکیج را نیز از طریق جذب منابع فاینانس در استان اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستـان گفت: عزم جدی مسئولان استان، استاندار خوزستان و نمایندگان، کمک خوبی به مجموعه آب و فاضلاب می‌کند و همچنین مجموعه همکاران نیز در این زمینه برای حل مشکلات آب و فاضلاب استان تلاش بسیاری می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.