شیراز؛

اعطای گواهینامه بین المللی به رانندگان حمل و نقل عمومی

گواهینامه بین المللی به رانندگان حمل و نقل عمومی در شیراز اعطا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اصغر کشاورز قائم‌ مقام معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: با امضا تفاهم نامه با وزارت کار در قالب سازمان فنی و حرفه ای مقرر شد رانندگانی که دوره های سطح 3،2،1 را با موفقیت طی کنند گواهینامه بین‌المللی داده شود.

کشاورز با بیان اینکه این مرکز برای نخستین بار در کشور در شیراز راه‌اندازی شده و بستری مناسب برای رفع ترافیک شیراز با 12 هزار راننده تاکسی، هزار و 500 راننده اتوبوس و 15 هزار راننده سرویس مدارس است، افزود: شرکت‌ کنندگان در یک دوره آموزشی 40 و 60 ساعت با حضور اساتید دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌ های لازم را فرا می گیرند.

وی از ساخت پارکینگ تخصصی ویژه کامیون‌ های سنگین در4 مبدا ورودی شهر شیراز در چند ماه آینده خبر داد و ادامه داد: برای رفاه حال رانندگان ساخت مهمان‌سرا، رستوران، خوابگاه و آژانس تاکسی‌ تلفنی پیش‌ بینی ‌شده است.

وی بیان کرد: برای رفاه حال شهروندان نیز 285 اتوبوس جدید، که 50 دستگاه آن دیزلی و 50 دستگاه دیگر برقی است به ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در شیراز اضافه می شود.

وی تصریح کرد: در برگزاری رقابت های قهرمان جام ترافیک دانش‌ آموزی مقطع متوسطه اول 200 نفر از 4 ناحیه آموزش‌ و پرورش شیراز که 50 نفر هستند شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: در هر ناحیه 3 نفر انتخاب و ثبت‌نام اینترنتی و مرحله تئوری نیز اینترنتی و عملی است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار