چاک شومر: کنگره درباره مسئله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق کند

سناتور آمریکایی خواستار همکاری احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره برای بررسی مسئله «دخالت» روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای‌پی‌تی‌ان، چاک شومر، سناتور دموکرات نیویورک، خواستار تحقیق کنگره درباره مسئله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شد. 

وی مدعی شد: سال‌ها دشمنان خارجی حملات سایبری به زیرساخت‌های فیزیکی، اقتصادی و نظامی آمریکا حمله کرده‌اند و دارایی‌های فکری ما را به سرقت برده‌اند. 

این سناتور آمریکایی افزود: گزارش اخیر درباره دخالت روسیه در انتخابات ما باید هشداری برای همه آمریکایی‌ها باشد. کمیته امنیت ملی کنگره به صورت آگاهانه در تلاش برای مقابله با چالش‌های پیچیده امنیت سایبری، است اما حوادث اخیر نشان می‌دهد کارهای بیشتری باید انجام شود. ما ضمن حفظ موارد محرمانه، وظیفه داریم به عموم درباره حمله سایبری اخیر به قلب جامعه آزاد ما اطلاع‌رسانی کنیم. 

شومر اضافه کرد: دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باید با یکدیگر همکاری و در کنگره حوادث اخیر را به صورت کامل بررسی کنند و راه حل‌های جامع را برای بازدارندگی و دفاع در برابر حملات سایبری دیگر ارائه کند. 

وی گفت: این مسئله، مسئله‌ای حزبی نیست. خطرات برای کشور ما بسیار بالا است. ما دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان متعهد به همکاری با یکدیگر در این زمینه و بدنبال متحد کردن همکاران خود در سراسر جهان برای بررسی و متوقف کردن تهدیدات جدی حملات سایبری دولت‌های خارجی علیه امنیت ملی کشورمان هستیم. 

سناتور دموکرات آمریکایی افزود: صبح امروز به من گفته شد از راینس پریبس، رئیس منتخب کارکنان کاخ سفید (در دولت ترامپ) درباره تحقیق درباره این مسئله پرسش شد که پریبس گفت وی و رئیس جمهور منتخب موافقت کردند این بررسی باید انجام شود. 

چاک شومر گفت: اختلاف سیا و اف بی‌آی حاکی از ضرورت بررسی دو حزب در این زمینه است. این تحقیق باید دقیق و قوی و دو حزبی باشد و باید اجازه دسترسی به همه مواد اعم از محرمانه و غیرمحرمانه داده شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار