پورمختار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت خارجه باید برای شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور اقدام کند

عضو کمیسیون حقوقی قضایی گفت:وزارت خارجه برای شناسایی اموال زنجانی در خارج از کشور اقدام و کمک کند اما ظاهرا حرکت خاصی تاکنون صورت نگرفته است.

حکم اعدام زنجانی جایگزین بدهی وی نیست/ قوه قضاییه می‌تواند بعد از اجرای حکم بازهم اقدام کند"محمدعلی پورمختار" عضو کمیسیون حقوقی قضایی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه از لحاظ حقوقی بابک زنجانی در قبال بدهکاری‌های خود مسئولیت دارد و اموال دولت باید وصول شود، گفت: قوه قضاییه می‌تواند بعد از حکم اعدام وی هم برای استرداد اموال و بدهی‌های زنجانی اقدام کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ تصریح کرد: بنده شنیده‌ام که دولت اعلام کرده تا زمانی که هنوز مطالبات از بانک زنجانی وصول نشده است، حکم اعدام وی انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اموال زنجانی در کشورهایی همچون تاجیکستان، ترکیه و مالزی و... وجود دارد، بیان داشت: در گذشته مصوب شده بود که وزارت خارجه برای شناسایی اموال زنجانی در خارج از کشور اقدام و کمک کند اما ظاهرا حرکت خاصی تاکنون صورت نگرفته است لذا باید وقت بسیاری برای این موضوع گذاشته شود.

پورمختار اذعان داشت: اگر قوه قضاییه به این باور برسد که دیگر حضور بابک زنجانی تأثیری در استرداد اموال ندارد حکم را اجرا خواهد کرد، در عین حال دادستان نیز پیش از این گفته بود که دوای درد اعدام، استرداد اموال است تا بعد از آن بتوان در مورد اعدام وی نظر داد.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی خاطرنشان کرد: حکم اعدام بابک زنجانی یک مجازات است لذا جایگزین بدهی‌های وی نخواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار