با رونمایی از کتاب «در سایه سار مهر»؛

پروفسور کاظم محمدی در ارسباران تجلیل می‌شود

همایش و بزرگداشت «پروفسور کاظم محمدی» عالم و پژوهشگر حوزه قرآن، عرفان و ادیان و فلسفه اسلامی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

شب/پروفسور کاظم محمدیبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران؛ این همایش با حضور جمعی از استادان و دانشمندان و عالمان فرهیخته‌ای که سالها در پیوند و ارتباط علمی با استاد محمّدی بوده اند و برای کتابی که جهت نکوداشت این دانشمند بزرگ نوشته شده مقاله ارسال کردند و یا طی مصاحبه و گفت و گویی او را نقد و توصیف کرده اند در پنجاه وپنجمین زاد روز پروفسور کاظم محمدی برگزارمی شود.

سخنرانی برخی از اساتید درباره ارتباطات علمی خود با این دانشمند بزرگ، اجرای موسیقی سنتی در دو نوبت، پخش کلیپ نگاهی گذرا بر زندگی، فعالیت‌های رسانه‌ای و دانشگاهی و تالیفات پروفسور کاظم محمدی بخش هایی از این همایش است.

کاظم محمدی متولد سال 1340 در محله قدیمی نظام آباد تهران است. وی علاوه  بر دکترای فلسفه از دانشگاه آمریکا دروس حوزوی را نیز گذرانده است. مباحث تفسیرقرآن و دروس فقه واصول را به ترتیب نزد استاد مرتضی مطهری و استاد علامه آیت الله حاج شیخ مجتبی تهرانی فراگرفت و در محضر اساتیدی چون سید جعفرشهیدی، عبدالحسین زرین کوب، سیدضیاء الدین دهشیری، دکترجلالی نائینی، دکتر جلال ستاری، دکتر غلامحسن دینانی، دکتر محبی به فراگیری علم پرداخته است و سال ها تدریس در رشته های فلسفه و منطق، روانشناسی، جامعه شناسی، تعلیم وتربیت اسلامی، اخلاق، عرفان و تصوف، قرآن پژوهی، علم حدیث، مولوی شناسی و مثنوی پژوهی را در سابقه فعالیت های علمی پژوهی خود دارد.

همچنین کتاب "در سایه سار مهر" نوشته نرگس گلپروری راد از شاگردان دکترکاظم محمدی که 15 سال تحت تعلیم و تربیت این استاد بوده است رونمایی می شود .



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.