میرفخرایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید فیلم‌های تاریخی در حال کمرنگ شدن است

مجید میرفخرایی معتقد است با آپارتمانی شدن فیلم‌ها، ساخت و تولید آثار تاریخی کمرنگ شد.

مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد طراحی صحنه در ایران گفت: طراحی صحنه در یک دورانی خیلی خوب بود، اما در حال حاضر تولید فیلم‌های پرحجم و سنگین کاهش پیدا کرده است. به طوری که با آپارتمانی شدن اغلب آن‌ها فیلم‌های بزرگ و تاریخی کمرنگ شدند.  
 
طراح صحنه سینمایی «روز واقعه» بیان کرد: رعایت هارمونی رنگ‌ها در طراحی صحنه در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. به گونه‌ای که هر رنگی بیانگر یک حالت و مفهوم است و تشخیص درست در انتخاب هر کدام از آنها در جای خود، موجب ماندگاری اثر می‌شود.  
 
میرفخرایی در پاسخ به اینکه برای طراحی صحنه به چه موضوعاتی باید پرداخت، بیان کرد: به نظر من، مهم‌ترین موضوعی که در طراحی صحنه باید به آن پرداخت این است که یک طراح قبل از هر کاری باید به تاریخ هنر و زیبا‌شناسی مراجعه کرده و پس از آن تحقیقات لازم را جهت نزدیک شدن فیلم به واقعیت قصه را به عمل آورد تا برای مخاطب قابل لمس باشد.

وی ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز برای طراحی صحنه در تحصیلات مرتبط با این رشته و تجربه عملی به دست می‌آید.   
 
طراح صحنه «یوسف پیامبر» در مورد چگونگی تعامل طراح صحنه با سایر عوامل گفت: ابتدا نویسنده متن فیلم را می‌نویسد و کارگردان بعد از رویت آن، طراح صحنه را در جریان فیلمنامه قرار می‌دهد و با آن هماهنگ می‌کند. پس از آن، طراح صحنه کار خود را آغاز می‌کند.
 
میرفخرایی طراح صحنه «در چشم باد» با اشاره به اینکه طراحی صحنه در سینما با تئاتر تفاوت دارد، اظهار داشت: در طراحی سینما با چشم مسلح یعنی انواع دوربین، لنز و در طراحی تئاتر با چشم غیرمسلح سر و کار داریم.
 
گفتنی است؛ طراحی صحنه «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی جعفری جوزانی و فصل جدید «شهرزاد» از تازه‌ترین فعالیت‌های مجید میرفخرایی بوده که در مرحله ساخت است. 




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار