این روزها دسته گل عروس چقدر تمام می‌شود؟

رییس اتحادیه فروشندگان گل از کاهش عرضه گل به دلیل سرما و افزایش تقاضا در پی رونق عروسی‌ و مهمانی‌ها خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر شاهرخی رییس اتحادیه فروشندگان گل با اشاره به رونق عقد و عروسی با اتمام ماه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: به دلیل افزایش مهمانی ها بازار گل رونق بهتری گرفته است، اما عرضه گل کاهش یافته است.

وی با بیان این که عرضه گل نسبت به بهار و تابستان یک پنجم شده است، ادامه داد:‌ اگر در بهار و تابستان گلخانه ها هر روز گل بار می‌زدند، اکنون هفته ای یک بار، گل بار می زنند و به همین دلیل عرضه کم شده و قیمت گل افزایش یافته است.

شاهرخی درباره صادرات گل گفت: صادرات گل شاخه ای نیز به دلیل این که نمی توانیم با قیمت های جهانی رقابت کنیم و قیمت محصول تمام شده در ایران بالاست، ناچیز است. اما در بخش گل ریشه ای مقداری صادرات اندک به کشور های همسایه مانند باکو، ارمنستان و آذربایجان داریم.

رییس اتحادیه فروشندگان گل درباره قیمت گل آرایی خاطرنشان کرد: نرخ گل در مغازه ها متفاوت است. با توجه به اینکه برخی مغازه‌ها به صورت سنتی و برخی به صورت بسته‌بندی، گل آرایی می‌کنند قیمت ها متفاوت می شود. برخی مغازه‌ها روی تزیین و بسته‌بندی به کار رفته در گل سرمایه‌گذاری کرده‌اند و سلیقه به خرج داده‌اند تا بتوانند با مغازه‌های دیگر رقابت کنند یا مواد تزیینی استفاده شده در دسته گل ها متفاوت است.

وی در همین رابطه افزود: در مورد دسته گل عروس نیز همین گونه است، زیرا گل ها انواع متفاوتی دارند. برای مثال یک دسته گل رز ایرانی بین 50 تا 60 تومان، گل رز هلندی 100 - 150 هزار تومان است و دسته گل ارکیده نیز 200 - 250 تومان قیمت دارد.

شاهرخی با اشاره به سرانه مصرف گل در کشور گفت: در ایران این سرانه هفت شاخه گل است در حالی که این رقم در اروپا به 150 شاخه گل می رسد، حتی لبنان در مصرف گل از ایران پیشی گرفته، لذا بهتر است مردم با گل آشتی کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار