نماینده عراقی: الجبیر ادعاهایش درباره الحشدالشعبی و ایران را اثبات کند

یک نماینده عراقی، از وزیر خارجه سعودی خواست برای اثبات ادعاهای اخیر خود درباره نیروهای بسیج مردمی و ایران، به عراق سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، یک نماینده عراقی، از عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی خواست برای اثبات ادعاهای اخیر خودش درباره  الحشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی)، به این کشور سفر کند. 

 «محمد هوری الدریساوی»، معاون رئیس فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق، روز سه شنبه از عادل الجبیر برای سفر به عراق و اثبات صحت ادعا‌هایش درباره الحشد الشعبی، دعوت کرد. 

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شده است که افسران ایرانی نیروهای الحشدالشعبی در عراق را فرماندهی می‌کنند. 

محمد هوری الدریساوری در واکنش به ادعاهای عادل الجبیر، در گفتگو با شبکه السومریه تاکید کرد: حمایت ایران از الحشدالشعبی به سلاح و تجهیزات و مستشارانی که تنها مشورت‌دهی می‌کنند، خلاصه می‌شود. 

وی با اشاره به جانفشانی‌های زیاد نیروهای نیروهای بسیج مردمی عراق و دستاوردهای آن‌ها در آزادسازی بسیاری از مناطق عراق از دست گروه تروریستی داعش گفت: اتهام‌زنی به نیروهای الحشدالشعبی غیرقابل قبول بوده و منطقی نیست. 

الدریساوی تاکید کرد: اتهامات عادل الجبیر مبنی بر فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی از سوی افسران ایرانی نادرست بوده و پایه و اساس واقعی ندارد. فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی به طور صد درصد از سوی خود عراقی‌ها انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد: ایران حمایت زیادی به عراق در جنگ علیه تروریسم کرده است. 

این نماینده عراقی گفت: عرصه عراق به روی الجبیر و نظایر او برای اثبات ادعای خودشان باز است. 
وی از عادل الجبیر «برای سفر به عراق و ارایه استدلال درخصوص محل‌های وجود پادگان‌ها یا افسران ایرانی در این کشور» دعوت کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۵
بابا محلش نذارین اون دوجنسه کیه که توضیح بخواد مگه ایبر قدرته ویا ما ودیگر کشورها اسیر اونیم اون باید به ما جواب بده نفهم خر وهابی بی دین وکودککش .زرشک سگ محلش کنید جوکه همش .مستند کنید اینارو مردم کمی بخندن
آخرین اخبار