کرمانشاه؛

سوغاتی های کرمانشاه به دل مردم قشم نشست

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از فروش بیش از یک میلیارد ریالی صنایع دستی و سوغات استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از فروش بیش از یک میلیارد ریالی صنایع دستی و سوغات استان در نمایشگاه هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم خبر داد.

پروانه حیدری با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه برگزاری هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم، گفت: این نمایشگاه از هفتم تا دوازدهم دی ماه در جزیره قشم برپاست و  شاهد استقبال بی نظیر اهالی جزیره از نمایشگاه بوده ایم.

وی از فروش بیش از یک میلیارد ریالی صنایع دستی و سوغات استان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار کرد: این میزان فروش، طی تنها 4 شب برپایی نمایشگاه، بی نظیر است.

حیدری با بیان اینکه از مجموع 23 غرفه نمایشگاه بیشترین میزان فروش مربوط به غرفه های چرم دوزی است، گفت: سه غرفه چرم دوزی نمایشگاه طی تنها چهار شب حدود 200 میلیون ریال فروش داشته اند.در کنار چرم دوزی، غرفه تنبور، گیوه و لباس کردی نیز با استقبال خوب اهالی جزیره همراه بوده است.

حیدری تصریح کرد: تنها در چهار شب ابتدایی برپایی نمایشگاه تمام تنبورها، البسه کردی مردانه و گیوه ها فروش رفت.

این مسئول همچنین با اشاره به استقبال بی نظیر اهالی جزیره از سیاه چادرها و پخت آش محلی، گفت: غرفه نان برنجی نیز با استقبال بسیار خوبی همراه بوده است، بطوری که تنها طی سه شب ابتدایی نمایشگاه تمام بسته های نان برنجی فروش رفت.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سوغاتی ، مردم ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار