دستور ترامپ به ارتش آمریکا به منظور کسب آمادگی برای جنگ جهانی

رئیس جمهور جدید آمریکا در بازدید اخیر خود از پنتاگون به ارتش دستور داد خود را برای یک جنگ جهانی آماده کند.

دستور ترامپ به ارتش آمریکا به منظور کسب آمادگی برای جنگ جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال ریسرچ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با مقامات ارشد پنتاگون به ارتش آمریکا دستور داد خود را برای یک جنگ جهانی آماده کند. 
 
ترامپ روز جمعه گذشته در بازدید از مقر وزارت دفاع آمریکا در فرمانی اجرایی از ارتش خواست تا با بازسازی گسترده خود و توسعه توانمندی‌ها - از جمله زرادخانه هسته‌ای - خود را برای مقابله با تهدیدات قرن 21 آماده نگه دارد. 
 
وی همچنین در حین امضای فرمان اجرایی مربوط به تعلیق مهاجرت شهروندان 7 کشور مسلمان به آمریکا از ارتش خواست از کشور در برابر حملات تروریستی کشورهای خارجی محافظت کند.
 
ترامپ همچنین خطاب به جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت طرح جامعی را برای ریشه کن کردن داعش آماده کند.
 
به نوشته گلوبال ریسرچ، دستورات اجرایی ترامپ که روز جمعه در پنتاگون آنها را امضا کرد تنها سه صفحه هستند اما بسیاری از کارشناسان به آن به چشم یک طرح کلی برای جنگ جهانی نگاه می‌کنند. 
 
به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بخش سوم این فرمان تهدید به استفاده از سلاح اتمی تا سال 2022 را در خود دارد. این فرمان شامل مدرن سازی سلاح های اتمی و سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا نیز می شود. بخش دیگری از این فرمان بر بهینه سازی ابزارهای جنگ سایبری تأکید دارد. 
 
این اقدام ترامپ در ادامه سیاست دولت اوباما مبنی بر گسترش زرادخانه اتمی آمریکا به میزان یک تریلیون (هزار میلیارد) دلار است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار