ناتو به دنبال مذاکره با روسیه است

دبیرکل ناتو از تلاش این سازمان برای مذاکره و گفتگو با روسیه برای بهبود روابط و حل مشکلات فی ما بین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، اعلام کرد ناتو به دنبال گفتگوی سیاسی براساس "قدرت" با روسیه است و در این خصوص با رئیس جمهور جدید آمریکا نیز همکاری خواهد کرد.

ینس استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری در بروکسل اظهار کرد: «ما به دنبال رویارویی با روسیه نیستیم. ما یک جنگ سرد جدید نمی خواهیم. به همین دلیل راه مذاکرات سیاسی با مسکو را باز گذاشته ایم.»

در عین حال، وی تاکید کرد از پیام رئیس جمهور جدید آمریکا درخصوص گفتگوهایی براساس "قدرت" حمایت می کند. 

دبیر کل ناتو گفت: «ما در اجلاس خود در ورشو توافق کردیم که نیاز به دفاعی قوی و مستحکم داریم؛ اما همچنان به دنبال گفتگوی سیاسی با روسیه هستیم و مشتاقانه چشم انتظار رئیس جمهور جدید آمریکا و تیم امنیتی وی برای چگونگی برقراری این ارتباط خواهیم بود.»

ناتو در اجلاس ورشو در ژوئیه 2016، اعلام کرد آمادگی برگزاری مذاکرات با روسیه را دارد؛ اما روسیه نیز باید برای عادی سازی روابط اقدامات سازنده ای انجام دهد که با قانون بین المللی سازگاری داشته باشد.

روابط ناتو و روسیه از سال 1991 آغاز شد. این ارتباط با تشکیل شورای ناتو-روسیه در سال 2002 تقویت شد. این شورا، محلی برای بررسی مسائل امنیتی و همکاری درخصوص حوزه های مختلف بود.

روابط مسکو و متحدان ناتو در سال 2014 پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به وخامت گرایید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار