فرمانده عملیات نینوا ما می‌آییم اعلام کرد؛

آزادسازی 17 روستا در اولین روز عملیات غرب موصل

نیروهای عراقی در اولین روز عملیات غرب موصل، 17 روستا را از چنگ تروریست‌ها آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری معلومه، عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای عراقی در اولین روز عملیات خود در غرب موصل، 17 روستا را از وجود تروریست های داعش پاکسازی و ده ها خودروی بمب گذاری شده را منهدم کردند.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: یگان های پلیس فدرال عراق و نیروهای واکنش سریع روستاهای لزاکه، کرامه، بوجواری، جماسه، کنیطره، زکروطیه، عذبه، کافور و ابیض را آزاد کردند و بر ایستگاه برق لزاکه، که تامین کننده اصلی برق ساحل راست است، به صورت کامل مسلط شدند.

وی افزود: همچنین این نیروها ضمن  تسلط بر منطقه عقرب، بر مسیر ارتباطی حمام العلیل و بغداد- موصل مسلط شدند. یگان های پلیس فدرال به منطقه هضبه البوسیف رسیده اند.

فرمانده عملیات نینوا می آییم گفت: نیروهای پلیس فدرال در عملیات خود 14 خودروی بمب گذاری شده، 6 بمب، 2 مخزن مهمات، 1 موتور، 1 کمربند انفجاری، 2 خمپاره انداز و یک خودروی مجهز به سلاح سنگین را منهدم کردند و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

وی اعلام کرد: نیروهای پلیس فدرال عراق و واکنش سریع در اولین روز عملیات ساحل راست موصل، 60 کیلومتر مربع از اراضی این منطقه را  آزاد و پاکسازی کردند.

رشید یار الله افزود: لشکر نهم زرهی ارتش عراق نیز در اولین روز عملیات غرب موصل، روستاهای باخیره، حراقیات، ابراهیمیه، حسینیه، شیح یونس و دیباجه را از چنگ تروریست های داعش آزاد کردند و به بلندی های عطشانه  رسیده است.

وی گفت: نیروهای زرهی ارتش نیز 2 خودروی بمب گذاری شده، 4 خمپاره انداز و 3 خودروی مسلح را منهدم و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند.

فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای لشکر نهم زرهی در اولین روز عملیات در غرب موصل، 63 کیومتر مربع از اراضی این منطقه را آزاد و پاکسازی کردند.

عبدالامیر یار الله درباره مشارکت نیروهای بسیج مردمی نیز اعلام کرد: یگان های لشکر مبارزاتی عباس با همکاری نیروهای لشکر نهم ارتش توانستند روستاهای امام حمزه و بلندی کیصوم را از چنگ تروریست ها آزاد کنند و  و به روستای سحابی برسند.

نیروهای بسیج مردمی عراق نیز در عملیات خود، 3 خودروی بمب گذاری شده و 2 خمپاره انداز و یک خودروی مسلح را منهدم کردند و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند.

به اساس بیانیه فرماندهی عملیات موصل، جنگنده های ارتش عراق در اولین روز عملیات در غرب موصل، 54 حمله هوایی داشته اند و شمار بسیاری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

در این حملات هوایی، 3 خودروی بمب گذاری شده، 4 موتورسیکلت بمب گذاری شده، 3 خودروی حامل تروریست ها، یک خودروی مسلح، 4 انبار مهمات، یک خمپاره انداز و یک مقر فرماندهی را منهدم کردند و بر منطقه بوسیف مسلط شدند.

در این بیانیه آمده است: جنگنده های نیروی هوایی همچنین 7 حمله هوایی به ساحل راست داشتند که به انهدام 6 کارگاه بمب گذاری خودرو، یک کارگاه بمب سازی، یک انبار مهمات، 3 خودروی بمب گذاری شده و یک خودروی مسلح منجر شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار