مشهد؛

ارایه سبک و سیره زندگی فاطمی

سبک و سیره زندگی فاطمی توسط یک هزار و ۵۰۰ مبلغ در خراسان رضوی تبیین و ارایه می شود.

ارایه سبک و سیره زندگی فاطمیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت : عزاداری در روزهای شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام فرصتی برای آموختن ارزش ها و هنجارهای دینی در عرصه بانوان و خانواده است.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه نقش های متنوع مادرانه، دخترانه و همسرانه فاطمه زهرا سلام الله علیها در تاریخ اسلام الگو و سرمشق است، افزود : در محافل فاطمی این دهه در بیان عالمان و خطبا و اشعار ذاکران و شاعران به این موضوعات توجه خواهد شد.

او ادامه داد: مبلّغان و مبلّغات فعال در فاطمیه امسال توسط ادارات شهرستان های سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی اعزام و توزیع شده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد:  ۹۰۰ نفر از این افراد در قالب طرح استقرار و هجرت در روستاها و شهرهای کوچک به طور دائم در مناطق تبلیغی حضور دارند و ۴۲۰ برادر روحانی و ۱۹۳ خواهر مبلّغه بدین مناسبت اعزام شده اند.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی گفت: روستاهای بزرگ، شهرستان ها، مناطق تلفیقی برادران و خواهران شیعه و سنی، شهرهای مرزی، حاشیه شهر مشهد و ۶ استان همجوار مناطق تبلیغی در فاطمیه ۹۵ می باشند.

او اظهار کرد: این مبلغان در مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی، مدارس آموزش و پرورش، مجالس خانگی و محافل عمومی، حداقل پنج روز به بیان سیره و سبک زندگی فاطمی، تبیین ارزش های اخلاقی- اجتماعی مورد تأکید فاطمه زهرا سلام الله علیها می پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: حجاب و عفاف، تربیت فرزند، دفاع از امامت و ولایت، جایگاه ارزش زن در فرهنگ اسلامی و رسالت های ویژه بانوان در اخلاق مداری نکاتی است که مورد تأکید مبلّغان می باشد.

حجت السلام  مرویان حسینی تصریح کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه (س) اجتماع عظیم عزاداری فاطمی با حضور همه دلدادگان به مکتب اهل بیت (ع)  در میدان شهدا برپا می شود که از سخنرانی خطبا و مداحی ذاکران بهره مند می شویم و دسته های عزاداری و هیئت های سینه زنی جهت عرض تسلیت به محضر امام ثامن الحجج(ع) مشرّف می شوند.
 

 انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.