مشهد؛

جامعه اسلامی در دفاع از ولایت پیرو راه حضرت زهرا (س) باشد

حضرت زهرا (س) محور مشترک امت اسلامی است و این بانوی بزرگوار تن‌ها مورد محبت شیعه نبوده بلکه اهل تسنن هم ارادت ویژه‌ای به این بانوی بزرگوار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار اسماعیل قاآنی جانشین سپاه قدس در مراسم یادواره ۶۲ پاسدار شهید تربت جام گفت: سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) افتخار همه بشریت است که بایستی در زندگی پیاده کنیم تا در دنیا و آخرت عزیز باشیم.
قاآنی مردم تربت‌جام را مظهر وحدت، فداکاری و حضور مقتدرانه در صحنه‌های مختلف انقلاب دانست و افزود: ما معتقدیم شهدا والامقام جلوه‌گاه بالای عزت و سرافرازی هستند و محفل شهدا نماد وحدت و عظمت مردم ایران اسلامی است و تربت‌جام نماد عینی وحدت و افتخار ملی است.

جانشین سپاه قدس نقشه راه جمهوری اسلامی را حمایت از مظلومان دانست و با اشاره به سخنان رهبری بیان داشت: ما هرکس که در مقابل استکبار و اسرائیل جنایت کار بایستد حمایت می‌کنیم و این را تکلیف دینی خود می‌دانیم.

قاآنی با اشاره به ویژگی‌های شهدا گفت: شهدا برای خدا و عمل به تکلیف رفتند و دلیل آن حضور مردم قهرمان و ولایتمدار شیعه و اهل سنت از روستا‌های شرقی ایران با سپری کردن دو هزار کیلومتر راه به جبهه‌های افتخار و دفاع مقدس است.

وی با اشاره به مسائل روز کشور یاد آور شد: اگر در هر مذاکره‌ای براساس تکلیف و اصول قرآن عمل شود عزت و افتخار ایران اسلامی تضمین شده است و مذاکره کنندگان هسته‌ای اگر مراقبت بیشتری داشتند حاصل زحمات آنان چشم گیر‌تر می‌شد.

جانشین سپاه قدس تصریح کرد: شهدا به دنبال انجام وظیفه الهی و تکلیف گرا بودند که قیمت ندارد و باکار و زحمت شبانه‌روزی در دفاع مقدس آیات الهی را تفسیر کردند و دستورالعمل و مبنای ما قرآن و سیره عملی ائمه اطهار (ع) است.

قاآنی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بر اساس تکلیف وارد شدند و در حد توان خالصانه کارکردند و خداوند رعب و وحشت در دل دشمنان انداخت که به شکست دشمن انجامید.

وی با اشاره به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: بدون تردید با اعتراف اسرائیل در ۱۵ سال آینده مشخص خواهد شد که صهیونیست‌ها جریان ۱۱ سپتامبر را به وجود آوردند و ۱۶ سال به این بهانه مردم مظلوم و محروم افغانستان را به بدترین شکل ممکن بی دلیل کشتند و هرچه توانستند در این کشور اسلامی جنایت کردند.

جانشین سپاه قدس اعلام کرد: آمریکا برای نابودی ایران اسلامی در افغانستان ورود پیدا کرد و از آنجاکه مردم پای دین و روش نبی مکرم اسلام و تلکیف مدارانه ایستاده‌اند استکبار جهانی هیچ غلطی تاکنون نتوانسته است انجام دهد.

قاآنی با اشاره به ورود آمریکا به خاک عراق گفت: آمریکا با ورود به عراق همین هدف شوم را دنبال کرد و مبارزه مردم عراق اشک نظامیان را از عراق تا کاخ سفید درآورد.

وی تأکید کرد: مسئولان نظام اسلامی باید درهر پستی که قرار دارند بر اساس مشی شهدا عمل و خالصانه کار کنند و شهدا با توکل به خدا جنگ را اداره کردند و این روش برای مبارزان جهان الگو شد.

جانشین سپاه قدس مبارزین فلسطین را شاگردان مکتب شهدا دانست و یادآور شد: پیروزی مبارزان فلسطینی در مقابل صهیونیست‌ها پیروی از مکتب شهیدان است و جمهوری اسلامی ایران به هر مظلوم در هرکجای دنیا باشد کمک می‌کند و شیعه و اهل سنت برایش مفهومی ندارد این را امام و رهبری به ما آموخته است و غلط کردند کسانی که بحث شیعه و سنی مطرح می‌کنند ما بر اساس وظیفه و تکلیف الهی جلو می‌رویم و در چهارچوب ولایت‌فقیه حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به تفکر بسیجی اذعان داشت: همان‌طور که رزمندگان در جبهه‌ها تکلیف مدارانه حرکت کردند تیم مذاکره‌کننده بر همین مبنا در مقابل دشمن خط‌شکنی کنند.

وی عنوان داشت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات تفکر بسیجی است و علمدار این مسیر ولایت‌فقیه است این راه را گم نکنیم و با وحدتی که داریم برای عزت و سربلندی و صلابت ایران اسلامی مجاهدت کنیم.

در پایان مراسم به خانواده شهدا پاسدار تندیس ایثار اهدا شد.
انتهای پیام//م.ط


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.