رشد ۳ هزار میلیارد دلاری مجموع ارزش سهام وال استریت با روی کار آمدن ترامپ

شاخص ویلشر ۵۰۰۰ از رشد ۳ هزار میلیارد دلاری مجموع ارزش سهام وال استریت پس روی کار آمدن دونالد ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ سرمایه‌گذاران وال استریت بزرگترین پیروزی خود را پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن "دونالد ترامپ" به چشم دیده‌‌اند.

شاخص ویلشر ۵۰۰۰ که به اندازه گیری مجموع ارزش سهام در بازار می‌پردازد در جدیدترین گزارش آماری خود اعلام کرده پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارزش مجموع سهام وال استریت نزدیک به ۳ هزار میلیارد دلار رشد داشته است.

بر این اساس، از ۸ نوامبر ۲۰۱۶ (روز انتخابات آمریکا) تا ۳ مارس ۲۰۱۷ ارزش مجموع سهام وال استریت به بیش از ۳ هزار میلیارد دلار افزایش یافته است. بیش از ۳۰۰۰ سهام از جمله سهم مجموعه شرکت‌های بزرگ و سهم کسب و کارهای متوسط و کوچک با انتخاب دونالد ترامپ، روند افزایش ۱۲ درصدی ارزش سهام را تجربه کرده‌اند. این به معنای افزایش کلی ارزش بازار سهام تمام شرکت‌های آمریکایی است.

رشد ۳ هزار میلیارد دلاری مجموع ارزش سهام وال استریت با روی کار آمدن ترامپ

پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازارهای سهام را به فعالیت واداشته و بالاترین نرخ رشد را از روز انتخابات (۸ نوامبر ۲۰۱۶) تا مراسم تحلیف (۲۰ ژانویه) رقم زده است.

پیش از این، در سال ۱۹۶۰ و با ورود "جان اف کندی" به کاخ سفید، وال استریت شاهد چنین رشدی در ارزش مجموع سهام بازار بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار