شیراز؛

ضرورت تبدیل سایت گوزن زرد ارسنجان به جاذبه گردشگری

سایت گوزن زرد ارسنجان می تواند میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط ریست کشور در بازدید از سایت گوزن زرد ارسنجان به زیبایی طبیعت، قابلیت های زیست محیطی و وجود گوزن زرد در سایت اشاره و اظهار کرد: این زیستگاه قابلیت تبدیل به یک منطقه گردشگری برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

 

وی با اشاره به  افزایش جمعیت گوزن زرد در این زیستگاه بیان کرد: بخاطر حفظ تعادل بین چراگاه و دام وسعت این سایت از 300 هکتار به 450 هکتار خواهد رسید و لازمه این کار تأمین اعتباری بالغ بر 357 میلیون تومان است که باید به مرتعداران پرداخت شود.

حسن ابراهیمی رئیس اداره محیط زیست ارسنجان نیز گفت: تقاضای انجمن زیست محیطی قلات سبز ارسنجان در خصوص پرورش آهو در جنگل بناب این شهرستان پیگیری و در آینده قسمتی از جنگل بناب به زیستگاه حفاظت شده پرورش آهو تبدیل می شود.

تبدیل منطقه شکار ممنوع کوه خم به منطقه حفاظت شده، تبدیل منطقه کوه چنار، کوه سیاه و کوه خم به منطقه قرق اختصاصی جهت پرورش پازن ، بز، کل و قوچ کوهی از دیگر مواردی بود که معاون رئیس جمهور برای بررسی و پیگیری آنها قول مساعد داد.

در سال 1390  سایت گوزن زرد ارسنجان فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون 16 رأس گوزن زرد در این سایت نگهداری می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار